Sämre väder

Kan det inte bli sämre väder nu?
Jag och hundarna vill börja träna. Eller jag iallafall. Hundarna tycker säkert det är lika bra att bara få springa i rastgården. Jag vet en som inte är helt nöjd med situationen. Det är gammelgubben, Silve. Han vill hemskt, hemskt, HEMSKT gärna bara komma in i huset. Tyvärr är huset upptaget just nu, av en liten Prissilutt. Hon får bo inne för att hon har hoppar ut ur hundgården och grävt sig ut ur rastgården. En dag när jag kom hem från jobbet, möttes jag av en liten glad Prisma, blöt och dan, troligen efter ett dopp i lilla bäcken. Duktig vovve som var kvar hemma åtminstone.

Prisma är aktuell för foderfamilj, då hon ej funkar i min flock. Det är så synd, för hon är verkligen en jätteduktig draghund och ger alltid sitt yttersta. Hon är helt underbar att ha med sig, åker gärna bil och är gladeligen med. Inne är hon mest som en säck potatis, ligger och gottar sig i soffan och leker pösmunk. Goa Prissilutt. Jag hoppas jag ska finna en bra familj till henne. Hon förtjänar det.

Är du intresserad av att ta hand om Prisma? Då är du välkommen att höra av dig till mig.
        se annons på blocket    http://www.blocket.se/vi/17027252.htm?ca=3_s



1 Sandra skriven

2 Sandra skriven

Grattis till det nya boendet!

Guuuud vad kul det måste vara att våga ta steget fullt ut och flytta :) Lycka till där uppe i jämtland. Din Meleia är inte ett dugg lik vår :) så det gör inget att de har samma namn. Ha det så gött som skåningarna säger. MVH Sandra

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: