I min säng

Jag befinner mig just nu i sängen där jag ligger och drar mig, med laptopen på täcket och det mobila usb-bredbandet ipluggat i en av portarna på datorn.

Hundarna och jag har varit ute och kissat redan. Katten har redan myst med mig, i sängen. Där får hon inte vara för Håkan. Jag bryr mig inte. I sängen gör det mig ingenting om hon är. Hon får dock inte vara på bordet för mig. Det tycker jag är rätt ohygieniskt. Katten Meleia är en trevlig liten tös. Så fort man ser på henne börjar hon att kurra. Spinna. Jaja, jag vet att det heter spinna. Fast jag har sagt kurra ända sen jag var liten och det kommer jag att fortsätta med!

Alltså for jag hem från mamsen igår. Men inte förrän vi hade varit en sväng till Uppsala för att hämta en säng hon hittade på blocket. Jag och min låtsaspappa Nisse satt och tittade på Pirates of the Caribbean och då kom hon in och frågade om hon kunde ringa på en annons så sent. Ja, gör det , sa jag. Och be om ursäkt för att du ringer så sent. Så hon gjorde det. Det var bara det att hon fick inget svar och då hoppade en telefonsvarare igång och då fick hon tunghäfta och kunde inte tala in något. Det är något med min mamma och telefonsvarare. Till okända människor klarar hon inte av att tala in. Märkligt.

Jag visste att hon förmodligen skulle missa sängen om jag inte gjorde en insats. Så jag ringde och talade in på den där telefonsvararen och bad om ursäkt och efter det garderade jag mig genom att skicka ett sms också och tala om att vi kunde hämta den på söndag fm och fick då ett sms-svar om att jag skulle ringa efter halv nio dagen efter, så fick vi se. Då sms:ade jag en gång till och skrev att han fick en hundring extra från oss och att den verkligen skulle göra nytta om vi fick den. Jag fick svar att ring efter nio i morrn, så löser vi det. :-) Då visste jag att vi skulle få den. Så jag ringde efter nio dagen efter och vi fick den. Jag vill gärna tro att det var den där extra hundringen som gjorde det. Smart drag av mig!

Mamsen och jag pinnade iväg och hämtade sängen. Och en extra hundring fick han! När jag talade med honom i telefon undrade han om han gjort nåt fel, för det var säkert 15 personer som hade ringt på sängen, dels från Bollnäs. Jag ville inte tala om för honom att med den sängen han satt ut och det priset, 500 kr, så var det nästan för billigt. Sängen var en 120 säng med en jättetjock mellanmadrass och sen en mindre tjock bäddmadrass. Så den kom i tre delar. Och den var jättefin!!

Jag sa till honom att det är två saker som är jättesvårt att få tag i på blocket. Den ena är kattungar. Den andra är sängar. Och det är klart. Jag hjälpte mamsen att lägga in en annons på deras två jättefina kattungar med den läckra färgen blå. Den kom in sent på fredag kvällen och efter att lördagen och söndagen gått var båda kattungarna sålda. Så visst, det är svårt ibland att få tag i det man vill ha.
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: