Liten höststart

Till slut pallade jag inte trycket!

Överallt på facebook ser jag bilder på alla som kommit igång att träna sina hundar. Hemma hos oss har det inte hänt alls... förrän idag!

Johan är på jobb fortfarande och jag har tråkigt och det enda jag vill göra är att träna hund. Äh! Jag bestämde mig för att inte vara heeelt puckad, men nu klarade jag inte att låta bli. Så jag gjorde't! Jag tränade hundar ikväll! YÄEY! Och jag kan helt ärligt säga: Jösses, vad glad jag blev av det!

Jag kom på en grej jag själv tyckte var smart, och så körde jag så mycket som två stycken 2-spann. Hela 2,2km var sträckan och det var väl lagom kände jag. För att slippa leda hundarna till spannet, ställde jag hjulingen precis utanför, drog in linan i rastgården och låste dörren. Sen selade jag två hundar, ur samma gård för att det ska vara smidigt, och släppte ut dom. När de kom till dörren satte jag fast dom, öppnade dörren och IVÄÄÄÄG!

Jag känner mig mäkta lycklig och stolt över mig själv och Tricky och Tirith var först ut. Efteråt körde jag Loddie och Nato och jag måste bara säga: Nato kändes riktigt duktig och tog högerkommandot utan problem. Vi brukar ju inte köra den där svängen till att börja med, men Nato o Loddie tog svängen bättre än det första gänget. Kändes superkul!!

WOHOOOO!!! Jag känner mig nöjd och glad! I morgon ska jag fortsätta med andra hundar. Ser fram emot det. Synd bara att jag inte får köra in Attor än, men han måste ju bli frisk först.
1 Malin skriven

Fattig får man var men inte dum brukar min mamma sääga! :)
Skönt att du kommit iväg en sväng iaf, behövs inte så mycket mer för att man ska känna den lyckan :)

3 Mari skriven

Härligt Fia! Och skönt att allt gick bra. Det är en go´ känsla av lycka med vovvarna framför sig.

5 Ylwa skriven

Härligt! Du klarade det själv genom en smart lösning. Så fick du komma ut och få ett avbräck i vardagen. Hundträning är väl i och för sig vardag för oss men det är den bra vardagen ;)

Håller tummarna för Attor och så får du ge fina Silve en extra kram och puss från mig.

7 Matti skriven

Jag känner igen vad du skriver. Man kan gå och gruva sig länge för att komma igång med hundträningen. När man sedan börjar köra så blir man så glad att man inte fattar varför man ens haft ett sommaruppehåll...
:-)

Ja...är facebook stressande eller inspirerande är ju en annan intressant fråga... ;-)

Svar: Jodå, det här året är väl det värsta jag varit med om. Är väl mest för att jag är så otymplig och icke-mobil... Blir ju mest frustrerad. Tack och lov ska den biten snart vara avklarad. Nu får husse köra hundarna iallafall, så då känns det nog bättre....
Sofia Ericsson

2 nisse skriven

Grattis du kan om du vill

4 Mari skriven

Och så du... roligt med ny look på bloggen. Snyggt!

6 Bjälkatorparna skriven

Härligt!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: