Dator, men ingen SOC

Idag blev min dator klar, så jag och Attor for till stan och hämtade den, då jag ändå behövde köpa kattsand. Snabbt in och snabbt hem var det som gällde, men först fick Attor följa med in på Djurmagazinet och få ett grisöra som han snabbt mumsade upp i bilen på hemvägen.

Det har varit bökigt för mig, det här med att kunna lösa problemet med Attor. Eftersom att jag skulle jobba dag i morgon, fanns det bara en kollega som kunde byta pass med mig, men efter att ha pratat med honom kvarstod problemet då han inte ville byta pass. Så det var bara till att ringa till min coach och kolla läget och det som blev av det hela var att jag får tjänstledigt i morgon, utan betalning. Men det är ändå bättre än att behöva ta en till semesterdag. Eftersom att jag har fått ta två oväntade semesterdagar har jag funderat och kommit fram till att jag skippar att åka till Åsarna på SOC'en. Jag har funderat på det från och till...

Allt känns stressigt. Attor ska ta bort sina stygn nästa torsdag, dagen innan tävlingen. Och jag sökte om semester nästa fredag, alltså ytterligare en dag minus på semesterkontot. Jag känner att så viktig är inte den här tävlingen för mig, speciellt då den inte ens är meriterande. Så jag och Johan bestämde tillsammans att vi avstår från att tävla på den, sparar våra pengar och satsar på att Attor ska bli frisk ordentligt och sen blir Polarhundsmästerskapen den första tävlingen för vår del. Och jag får tillbaka min semesterdag på fredagen. Som jag kan använda på ett bättre sätt.

Nu behöver jag heller inte känns sån stress över att jag får dålig träning på hundarna den här veckan. Jag var ut igår en sväng, men det känns verkligen inte bra att behöva lämna Attor. För ett spann tar det tre timmar innan jag är klar. Sen kommer all tid då jag måste ta hand om hundarna på det vardagliga planet, jag måste mata och plocka bajs. Det tar tid, men det känns väldigt skönt att ha tagit beslutet att inte fara till Åsarna. Jag kan koppla av lite grann. På lördag kommer jag att kunna köra alla hundar iaf då Maria kommer att ha Attor till söndag morgon. Det känns bra. Under tiden får hundarna springa i rastgården, då håller de igång lite åtminstone.



Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: