Träff i gården

Attor är en intensiv liten kille, så han kan må bra av att träffa lite hundar, så han kan busa av sig och bli lite trött. Han har redan träffat snälla söta Elora, men idag fick han träffa resten av gänget i den gården: Haldex, Tióne, Airk och självklart igen, Elora.


Haldex är en jättesnäll kille. Han är lugn och kommunicerar alltid väldigt tydligt. Med andra ord är Haldex ingen bråkstake och han känns som en trygg kille att släppa ihop med lille Attor. Trots allt är Attor ännu ingen stor kille, och pälsen är ingen polarpäls, så man vill gärna inte ha några hundar som kan 'nypa' honom i sidan. Den korta pälsen Attor har, skyddar alls inte lika mycket som en polarpäls.


Elora - mamma Tióne - morbror Haldex


Ibland glömmer jag av att Haldex även är morbror till Trickster. Kanske är det för att Tricky är vit och inte alls påminner om släkten, förutom huvudet kan jag tycka. Men lilla Elora är en kopia av sin mamma och jag tror säkert att det kan bli svårt i framtiden att se skillnad på dom i spannet.



Mamma Tióne och Elora Danan. Lika mjuka i sättet, men Elora är lite mer skrikig än jag minns att Tióne var som valp. Dock är hon precis lika söt som Tióne var som valpis.



Slank och högbent. Vilken dag som helst ska jag sätta på henne sele och promenera lite för att se hennes beteende. Kommer hon möjligtvis visa samma förmågor som sin mor? Jag kan bara hoppas!



Airk lär Attor allt dumt han kan - som att äta lera! Yum!



Alla kikar på något kul utanför rastgården. De tittar på Panda som skuttar runt utanför.

Här hemma har inte någon hundträning påbörjats ännu. Det har varit varmt och våra hundar går helt enkelt inte bra när det är varmt. Helst ska tempen ligga runt 0:an när jag börjar, om jag får välja, men jag kommer snart köra igång, så länge det är under 10 grader. Sen ska det vara ljust, då jag kommer att ha många 'nya' i spannet och minns jag inte helt fel, en hel del bråkstakar så här i början på säsongen. Jag både längtar och inte längtar.
1 Mari skriven

Fina bilder! De är som kopior av varandra. Kan ju inte heller låta bli att fascineras av hur fort valpar växer. Elora och Airk var ju bara småttingar för två månader sedan. Nu är de två långbeningar i stället men lika fina!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: