Sömn

Ända sedan Attor flyttade in har jag sovit i omgångar. Omgångar... det börjar tära på kroppen.

Igår var första nattpasset på jobbet sedan han flyttade in och när jag skulle sova i morse efter att jag kommit hem vid sju, märkte jag att det inte är någon höjdare att sova i omgångar. Det har gått bra medan jag har jobbat dag, men inte natt. Eftersom att Nova är inne i huset när jag jobbar natt, tänkte jag i morse att jag sätter ut henne på löplinan utanför huset medan jag sover. Attor och Silve får bo i valpgården när jag jobbar, för Attor kan ju inte hålla sig under den tiden jag är borta. Nova sover ju ändå normalt sett om natten, så det känns bättre att hon får vara inne än att sitta på lina ute.

Så jag tog in valpen och Silve, lyckades somna efter att ha ätit lite frukost. Sen vaknade jag av att det var ett jäkla liv på alla hundar. Så jag gick ner och blev något förvånad när jag såg Nova stå i hallen nere, med löplinan ut genom den öppna dörren. Hon ville verkligen inte vara ute så hon öppnade dörren och klev in istället. Då hade jag nog sovit strax över timmen.

Runt halv tolv satte Attor, som vanligt, igång att slita och dra mig i håret, så jag vaknade och gick ut med honom och sen var jag ganska så vaken då. Jag passade på att kolla min telefon, och såg genast ett trevligt sms från Micke, som varit på utställning med Tiras & Nelwyn. Mer om det sen...

Äh... allt handlar egentligen bara om att jag fått sova lite för lite sista tiden. Och när jag kommer hem nu på söndag morgon, tänker jag vara 'elak' och inte ens ta in de där två jyckarna. Jag bara känner att jag MÅSTE få sova ut, utan att bli väckt stup i kvarten. Dock ska jag ju inte sova så länge, eftersom jag ska ställa om dygnet till dag igen. Så vid 13-tiden får vovvarna komma in och sen är jag ledig måndag. Och Johan kommer hem på måndag och vi får förmodligen hem både sektioner och element till hundkojorna, så det kommer att bli klart till nästa vecka jag är hemma själv med hundarna. DET kommer att kännas sååå skönt! Tro mig!!

1 Ylwa skriven

Grattis till årets BIM-veteran på Rasspecialen! Kul att fina Silve går så bra på utställning nu tycker stolt uppfödare. Allra viktigast och roligast är att han verkar så pigg och glad. Grattis också till bästa tik 4a med R-Cert. Snart blir det Cert på Tirith. :)Tack för att Silve fick vara med i min grupp. Kul att ses! Kram!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: