En tur den 12e

Vi har inte dött, men jag har inte så mycket tid att blogga.

Här kommer iaf en länk till lite bilder som Johan tog den 12e då jag och Elle körde ett 10-spann. Jag och Johan har bestämt att Trickster får vila sina klor lite innan han får vara med igen, då han slitit ner dom och blöder. Även Uno som jobbar extremt hårt har slitit sina klor på baktassarna, men det är inte lika mycket och det verkar gå bra att bara socka honom, så han får vara med. Räknar med att Tricky är tillbaka i spannet om nån vecka eller så. Träningen går super annars och hundarna verkar tycka det är jätteroligt att få gå i större spann. Det märks i uppförsbackarna att de gillar det.

Nykomlingarna, Uno och Ithil verkar trivas bra här i Jämtland. Uno är störtgalen när han fattar att vi ska ut och köra. Båda två äter som vargar och ylar med resten av flocken. Det är ett nöje att få köra dom i spannet. Intensiteten de visar är glädjande och att ha fått köra brodern Dimrill förra säsongen och nu de här syskonen, visar mig att kombinationen Pya och Mithril var en väldigt lyckad parning. Ibland kan jag tycka att det är synd att jag inte sparade en av hanarna själv, men å andra sidan så tycker jag nog allt att Tirith blev en jäkligt fin och duktig hund hon också, trots att hon såg ut som en riktig liten pälsboll som liten.

1 Mari skriven

Fina, glada vovvar! Härligt att se.

3 Bjälkatorparna skriven

Klart det var en lyckad parning! Kul att höra att våra monster sköter sig!

2 Sofia skriven

Härligt att ni kommit igång med höstträningen! Är så himla härligt att se hundarnas glädje över att äntligen få träna igen!



Måste bara påpeka att din blogg ser lite knasig ut, menyn har hoppat ner under inläggen. Och sen är det väl dags att uppdatera headern så alla vovvarna får vara med på bild? =)



Trevlig helg!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: