Skit och stress

Somliga dagar har jag ju bara lust att gå och lägga mig i sängen och dra täcket långt över huvudet och inte komma fram förrän nästa dag. Suck! Idag blev en sån dag.

Jag fick sova ordentligt åtminstone, så jag är glad för det. Jag hämtade upp Attor i morse hos Maria och for hem med Malin i lurarna, för jag var så trött. Vi kom i säng vid åttasnåret efter att ha rastat Nova och jag hade matat båda hundarna och gett dom medicin. Attor var snäll och lät mig sova till 12:19.

Sen gick jag upp en sväng, rastade båda hundarna och matade Attor igen. Sen till sängen igen för att, förhoppningsvis sova lite till. Jag tänkte jag skulle låta Attor sova i sängen, men det gick inte alls. Han for omkring som en tätting och när han väl lagt sig till rätta knackade(läs rev på dörren) Panda på och då for han upp igen. Så han fick lägga sig i buren. Väl där lade han sig snabbt och somnade som en stock, och det gjorde matte också. Jag fick sova länge, ända till efter tre och det kändes riktigt skönt att få sova ut.

No pressure!

Jag tog hand om vovvarna och när jag sen gick ut till huskyna för att ta hand om dom fick Attor följa med ut medan Nova fick sitta på snöret(vi har en löplina precis utanför huset). Attor fick gå in till Silve, som tyckte att Attor nog luktade lite konstigt, för han snosade igenom hela Attor. Jag började städa i hundgårdarna och släppte ut de hundar som var i dom, gård för gård medan jag gjorde rent. Haldex som ju sitter på koja fick besöka varenda hundgård medan jag släppte ut de andra. Det tyckte han var spännande.

Själv tyckte det var en bra idé att Attor kunde följa med ut, nu när han är piggare. Då slipper han att bara sitta inne hela tiden. Jag vet inte om Attor själv tyckte om det, för han stod och gafflade konstant och hoppade på gallret. Nåja, när han väl kom in sen somnade han pladask.

Dagen började bra, och jag var ute i god tid när jag skulle fara till jobbet. Men....

.... när jag skulle rasta Nova innan vi skulle fara, drog hon som en avlöning, bara för att jag lät henne vara lös.

.... när jag åkt iväg med bilen kände jag efter mitt smartcase och kunde inte hitta det, så jag fick åka tillbaka till huset och vände på ängen. Men efter att ha letat överallt, kunde jag ändå inte hitta det. Jag behövde bensin i bilen och fick åka ner till stallet för att ta det lilla som var kvar i bensindunken.

.... när jag var halvvägs till Lit stank det i bilen och Attor hade skitit i buren. Jag fick stanna och sätta över honom i den andra buren och fick skit på handen.


Jag kom ändå i tid till jobbet, men inte så värst glad. Men efter en timme här har jag lugnat ner mig och den här dagen tänker jag glömma, snabbt som attan.
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: