Snart SHAM

Dagarna går. Jag har inte känt mig så värst kry de sista dagarna. Huvudet värker och det känns som att jag har feber. Kroppen är inte riktigt med mig... Jag gör vad jag kan idag för att vila upp den och det betyder att jag vilar i soffan idag. Det känns riktigt slappt...

Snart ska vi åka till SHAM-draget. Jag har lämnat in mina skidor för slipning och vallning. Egentligen skulle jag inte slipa dom förrän till SM, men efter att Lasse tittat på belagen bestämde vi oss för att slipa dom redan nu. Jag fick även lite tips på vallning av honom. Kändes bra att få det, man får passa på att lära av dom som är duktiga, om man får chansen. Skidorna kommer att vara tip-top till helgen och efter att ha kollat på startlistan känns ju det bra. Lite nya namn jag inte tävlat mot i 6-spannsklassen, så det ska bli spännande.

På den här tävlingen står jag utan en av mina bästa ledarhundar när det gäller tävling, nämligen Haldex. Han går på medicin för sina halsmandlar och han kommer precis att vara klar med karensen till SM:et, så jag hoppas verkligen att han ska kunna gå med där. Den här tävlingen innebär att jag kommer att tävla med en ny hund i led, nämligen lilla Tirith. Jag har kört ihop henne med Tióne nu sen förra tävlingen och som hon går nu, känns det inte som att det skulle kunna gå fel. Hon går som ett spjut och ligger inte på latsidan i uppförsbackarna. Går de ner i trav dröjer det inte länge förrän hon och Tióne är uppe i galopp igen. Tirith känns suverän. Jag hoppas hon ska vara det i led på tävlingen också, men det återstår att se förstås...

Den här tävlingen kommer att gå i samarbete med kennel Ylajärvis, precis som förra årets 6-spann på SHAM. Det är mycket för att vi faktiskt inte riktigt har så det räcker till ett 6-spann själva. Loddie är väldigt ojämn och numera också lite tjock(ehm, antar att kasteringen börjar sätta sina spår), så det får helt enkelt bli lite mindre mat till henne nu. Nato har gått riktigt riktigt bra hemma nu, men han var väldigt osäker vid veterinärbesiktningen sist och jag känner att han kanske inte är riktigt mogen för den här tävlingen. Ju mer han får vara med också runt stake-out platserna så får han ju erfarenhet av det.

Pyan fick ju nåt knas med benet och har inte gått sen nån vecka efter första tävlingen. Sen så löper hon nu också och är snart i höglöp. Jag ska prova att köra henne med Saria nån dag här, bara för att se om benet på henne är bra. Det vore ju hemskt roligt att ha henne med på Ryssjön åtminstone, så hon får gå nån mer tävling i år. Hon är ju så jäkla duktig. Det känns tufft att inte ha med henne i spannet.

Så nu ser jag fram emot helgen och hoppas jag ska bli piggare tills dess. Tack och lov att jag har Johan som kan hjälpa mig i helgen säger jag bara. Då spelar det inte så jättestor roll om jag inte är tip-top, för då har jag iaf hjälp med allt runtomkring. Det underlättar en hel del att ha hjälp. Jag som alltid varit själv förut känner mig jättelyxig med Johan som hjälper mig hela tiden med hundarna. Tävlingarna som har varit har för min del har flutit på suveränt och jag har tack vare Johan sparat en hel del på min rygg, då han är den som fixar att smörja tassarna på hundarna, böja sig ned och ta matskålar och sånt. Det hjälper otroligt mycket att få spara på ryggen. Den blir rätt mör ändå, när jag hjälper till att sparka på tävling. Springa gör jag väl inte så mycket om jag ska vara ärlig...

Så nu ska jag vila mig i form. Soffan har varit min position mest hela dagen och jag tror jag ska passa på att sova nån timme nu, för kroppen säger mig att den behöver det...

1 Malin skriven

Halloj



Det är riktigt roligt följa dig i din blogg om vad du har för dig numera :) Det va åratal sedan jag såg dig, men det är superkul att det går så bra :)



Hälsningar

Malin - Norrköping

3 Anneli skriven

Krya på dig Vännen! Var rädd om kroppen och jag hoppas det går bra i tävlingen! Hälsa J, han är lyckligt lottad som är älskad av dig! :)

2 malin sundin skriven

får se vilka stamtavlor du får låna... hehe



här hostar jag ff lungorna ur mig. Inget blod iaf!!! hmm hmm.......

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: