Vilodagar


Här är lilla Saria och Trickster. Bilden är tagen den 17 oktober.

Igår var vi till Strömsund och vaccinerade alla vovvar som skulle ha vaccinering. Jag har nästan alltid haft vaccinering på dom mitt i december, så jag har nu skjutit fram den lite, så det skall sluta med att jag vaccinerar dom i augusti, istället för mitt i säsongen. Nu har de alla fått för kennelhosta och nu ska de vila i 2 dagar innan vi kör igång med träningen igen. Alla skötte sig fint hos veterinären. Saria kändes igenom i kroppen då hon helgen som var skrek en hel del, så fort hon rörde sig. Jag trodde att det var något fel på henne, det var hjärtskärande att se henne verka ha ont.

Jag tog in henne och hon fick sova i sängen med mig hela helgen och bara ta det lugnt. Fredagskvällen pep hon hela tiden, men på lördagen var hon mer som sig själv igen och nu är det inga fel på henne alls. Dock så har Saria som bodde med Loddie och Trickster fått flytta in till Haldex och Tióne istället. Jag misstänker att det är så att Loddie, som ju är allmänt lite het, har varit lite hård på Saria och att Saria har tyckt att det varit otäckt och därför garderat sig med att skrika. Nu får hon istället bo med Loddies syskon, som inte alls är lika hårdhänt när man ska leka och jag kan väl inte påstå att Saria är överlycklig över att få bo med dom, men det funkar och hon har slutat skrika till. Det är bättre att hon får bo med två snälla vovvar som inte är för hård med henne än med Loddie som leker med valparna som om de vore leksaker.

1 Mari skriven

Vilken prins och prinsessa! De är ju bara för underbara. Låter som Saria har hittat rätt i nya flocken nu.

2 Annika på IGAIS skriven

Snacka om Charmtroll!

såååå söta!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: