SM i Mora

Det är så spännande, jag önskar att jag varit där.

Jag kunde inte hålla mig, utan var tvungen att ringa Daniel när jag visste att han kört klart sin klass som han tävlar, som är 2R-klassen. Han kör Vitara och Laprohaig som kommer från Fredrik Neiman. Han LEDER!! trots en del strul som blev när han skulle köra om framförvarande spann. Petra Nielsen råkade ramla rätt över spåret när Daniel skulle köra om, så han var tvungen att rycka bort sina hundar och sen fick han trassel. Det innebar att han var tvungen att stanna och reda ut, vilket betyder att det var många sekunder till spillo där; Vilket iochförsig bådar gott inför morgondagen.

På delad andra plats har vi Moa Björk som kämpar mot Daniels andra spann, som körs utav Daniels pappa, Jonathan. De två ligger 13 sekunder efter ledande spann och de får nog kämpa tappert inför morgondagen om de ska komma ikapp. På fjärde platsen ligger Ylwa Malmberg.

--- wow... så kan det gå när man pratar på telefon ibland, det är ju TVÅ sekunder till 2an och 3an och 13sek ner till 4e platsen. Med andra ord, riktigt hårt kommer det att bli imorgon dag ---

I morgon håller jag tummarna hårt för Daniel och alla hans hundar. Jag räknar kallt med att han, även i år, ska plocka med sig guldet upp till Jämtland. Det vore ju superkul om hans pappa kom in på en andra plats, men man vet ju aldrig vad som kan hända.

I vilket fall önskar jag att jag hade varit där...

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: