Helgdrag

Isgatan är borta och istället ligger snön på backen. Det är dock fortfarande fyrhjuling som gäller, men med lite mer snö, så kommer nog släden fram snart. Jag riktigt längtar efter att få ta fram den.

Den här veckan har hundarna gått strax över 5 mil sammanlagt. Det är lagom med tanke på Dimmen som ändå är 'ny' i spannet. Han jobbar på otroligt bra och fokuserat. Det är ingen latmask i honom.

Utan Haldex som är ordinerad vila, får man ju börja tänka på andra alternativ i led. Det är skönt när man egentligen inte behöver fundera alltför mycket. De flesta av mina hundar funkar i led. Loddie har klivit upp på ledarpositionen tillsammans med Tióne och fortsätter de två tillsammans som de gjort sista gångerna vi varit ut, är det inte helt omöjligt att jag funnit en partner till Tióne i led för tävling. Loddie har i början på den här säsongen visat ett fokus, som hon inte riktigt haft tidigare säsonger. Då har hon gått lite upp och ned i draget, men nu så finns det ingen slack lina på henne alls. Det känns väldigt roligt. Idag jobbade hon väldigt fokuserat framåt och tog även mina kommandon och visade att hon är minst lika duktig som sina syskon. Jag håller tummen för att hon ska fortsätta i samma bana.

Här är en film från dagens körning.




Loddie t.v i led och Tióne. Duktiga ledarhundar tar kontakt.

1 Inger Ch skriven

Ja Loddie känner väl att hon blivit en mogen kvinna, sen hon blev mor till våra underbara pupps, och uppför väl sig därefter !!!!

Kram Inger

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: