Framtidsplaner

Efter att ha legat hemma sjuk i en vecka har jag piggnat på mig. Många på jobbet är sjuka nu, nåt förkylningsvirus som slagit till och det är ju typiskt att man drar på sig det, såklart. Vädret har inte varit nåt vidare, så jag har inte varit alltför deppig över att vara sjuk. Jag fick en ny hemsida klar under veckan som varit, så ni som inte har koll, kika in på www.shejrix.com och kolla in den nya designen. Ligger nya bilder på LOTR-kullen där också, som jag och Mia(matte till Visko med gänget) tog när vi var i Vaggeryd. Tack Mia för hjälpen! Vi gjorde ett jäkla bra jobb tillsammans, tycker du inte?? 

Det som hänt tidigare under maj är att jag har parat Loddie med SE(polar)CH Trahimus Gretzky som finns hos familjen Christoffersson i Åsarna. Så vi hoppas såklart på en valpkull i juli. Gretzky är en väldigt duktig sprinthund som tävlat i Catarina Söderstens spann när hon körde siberians. Han har väldigt fina meriter med sig i bagaget, både från Ninas tid, men även från när Agnes tävlat med honom. Agnes har vi ju kunnat se ligga i topp när hon kört i juniorklass, men också om hon skulle tävlat i seniorklassen, skulle hon legat högt upp på listan. Loddie och Gretzky är kusiner, så det blir en inavelsgrad på 6,8%. Det här kommer att vara valpar, om det blir några, för de som vill tävla i drag. Bilder på Gretzky och Loddie tagna från samma tillfälle finns på hemsidan. För den som är intresserad är det bara att höra av sig, via mail eller telefon.


Jag och Inger gapflabbar åt Johan som skulle få hundarna att titta in i kameran och slängde upp en stor grästuva, som landade rakt på huvet på honom, där den låg kvar. Han såg ut som en fågelskrämma...


Annars ligger planerna på att bygga en till hundgård här hemma. En gård för valpar när det ska finnas såna på kenneln och annars för Silve och Johans schäfer Nova att skrota i. Nova är en 4-årig tik med mycket motor i och hon och Silve går bra tillsammans, så det kan vara bra att dom två får ha sällskap av varandra, nu när Silve inte längre är med i spannet. Silve njuter av att vara innehund med Nova, fast kanske inte just nu, då han fäller som bara den. I morgon, söndag, blir ännu en dag med hundarna där kardan åker fram, för att borsta ur unghundarna som fäller så det står härliga till. Jag hoppas på finare väder i morgon, än bara regn.

Jag lever i Fjällandet, om än att jag inte bloggar så mycket längre. Det finns intressantare saker att göra, nuförtiden :-)

1 Inger skriven

Med sådan "momma" och "famma" kan det ju bara inte misslyckas !!!

Fin hemsida du snickrat till !

Inger

2 ANNELI skriven

Nu ser jag bloggen! :) Skönt att få dina uppdateringar, vet hur det är när tiden inte räcker till som nykär...! ;) Många kramar!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: