2 x fjälltur

Då har jag och hundarna äntligen varit på vår efterlängtade fjälltur.
Och vilka två fina dagar vi fick!!

Första dagen var vi i Edsåsdalen och alla hundarna utom Silve var med på turen. Daniel var med oss och tolkade på skidor bakom, fastsatt i släden. Vi körde 2,2 mil. Valparna jobbade riktigt riktigt bra. Nato drog nog ca 15km skulle jag tro och Tirith gick hela rundan förutom ca 300m.. Hon vägrade helt enkelt vara i slädsäcken, men Nato han skötte sig jättebra under tiden i säcken. Här följer film från tillfället.
 


OTTSJÖ - en sådan vacker plats


På söndagen fick Nato stanna kvar i bilen tillsammans med Silve, men Tirith följde med och vi körde en bit över 2 mil. Vi stannade i ett vindskydd och njöt av varm choklad och bullar. Hundarna var mycket lugnare den här dagen än dagen innan, så det gick bra att verkligen bara sitta och prata och se ut över den vackra utsikten över sjön. Vad vackert det är i Ottsjö - dit vill jag verkligen igen. Tack för guidningen och turen!! Jag hade superkul!!

Vi hade även sällskap en bit på vägen till vindskyddet. Kolla in filmen...

1 Marlene skriven

Älskar dina filmer!!! Kul att du är igång på bloggen igen :)

2 Anonym skriven

Så härligt det ser ut! För egen del är vi tillbaka på barmarken igen....... Saknar snön kan jag lova!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: