Halmd(r)ag

Igår var den där dagen när det var dags att städa ur och byta halm i alla kojor. Alla hundar blir jämt superglada när man kommer där med ny halm, som man lägger på golvet innan det ska in i kojan. Nato gjorde sitt bästa för att hjälpa till genom att hoppa på halmen och försöka sprida ut den på golvet.

Så jäkla kul att byta halm tycker jag inte att det är, så jag kom på idén att byta en koja och sen köra hundarna på 2hjuling en 2.2km's runda. Så jag och Johan tog varsin hund och började med Niro & Loddie och körde en lugn runda, eftersom hon förmodligen är på tjocken. Det gick jättebra. Johans debut med husky och cykel :-)

Sen följde det på i samma anda, vi bytte halm och fortsatte med Pya, Nato o Tirith. Johan tog ynglingarna medan jag tog Pyan. Det gick super om än att det var lite hett i starten för Johan som drog iväg före mig. Pya var som galen, såklart. I hennes ögon finns det ju inte att få vara den som startar sist. Hon är rolig hon.

Sist ut var de helgalna syskonen, Haldex och Tióne. Jag tog Tióne som var nybadad nån dag innan. Snabbaste rundan, helt klart. Tióne går som ett spjut. Haldex ska jag faktiskt kolla halsen på, för han kracklar liksom, fastän att han inte är sjuk, men jag vill kolla, så det inte är något med hans halsmandlar eller nåt, för ibland kracklar han som bara den :-(

Silve & Nova fick nöja sig med en 2,2km's promenad. Silve är nöjd med det och Nova skadade ju trampdynan för ett tag sen och är inte helt ok än, då hon ibland börjar halta lite lätt, så det är lika bra att ta det lite lugnt.

En härlig söndag som slutade i soffan med nån film som gick på teven :-) Inte helt fel det inte....

1 Eva m töserna skriven

Låter som en perfekt söndag :)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: