Tack till....

... pappa Nisse och Johan! Utan er hade den inte stått färdig nu. Ni har jobbat på otroligt bra och jag är väldigt tacksam för hjälpen!!!

Igår gjorde jag och Johan det sista på gården som skall vara valpgård när det finns valpar på kenneln och Silve/Nova gård om dagarna när vi jobbar(ja-aa, när det inte är valpar där, förstås). Nisse fick akut hemlängtan igår och for hemåt Kolbäck. Dagen började med regn och bygget var nästintill klart, så vi lät honom åka *skratt* Hem till att fixa elen som inte fungerade i vare sig sovrum eller vardagsrum. Jag undrar jag om han fick se fotbollen igår kväll?? Nå, han kom hem i ett stycke och ringde mig när han kom hem. Snacka om att han grämde sig över att han haft så brått att han glömt burken med den goa kakan jag bakat, som han skulle haft när han stannade för att fika på vägen. Aj då, aj då! Jag lovar att baka en ny till dig, till när jag kommer ner till Arboga, om du nu mot förmodan inte hunnit göra en egen :-)


Först var meningen att vi inte skulle göra nåt golv alls, för att göra det senare i höst, men det blev golv i alla fall. Sen skulle vi inte göra något hoppskydd egentligen, men i sista minuten bestämde vi för att göra ett sånt också.


Gården ligger lite längre mot skogen, där det finns gott om skugga större delen av dagen. Perfekt också som valphage, det blir lite mer avsides från de andra hundarna. Lugnt och skönt för mamma hund alltså. Nu är det bara vänta på Loddies valpar som ska komma vilken dag som helst. De får bo inne första veckorna, om nu Loddie vill det. Hon kom in i natt och har pipit och fjantat sig rätt så bra under hela natten. Jag som sovit på soffan för att vara med henne om det är på gång, har sovit som en kratta och Loddie längtar bara ut. När jag går till hundgården för att sätta in henne där, vänder hon om mot rastgårdsdörren och lägger sig resolut ned på marken med näsan bort från hundgården. Jag tolkar det som att hon ändå vill vara inne nu, men hon visar det på ett väldigt lustigt sätt.

1 Mari skriven

Hur tjusigt som helst! Tur du har duktiga byggare omkring dig.

2 Fam. Erman skriven

Riktigt fint blir det. Vi kommer att ta stilstudiebilder i augusti, och bygga liknande. :)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: