Ejra byter namn

Det här var bland det roligaste jag varit med om. Jag och Johan har i princip skrattat ihjäl oss. Jag sprang ut med Loddie en snabbis och han klappade lite på valparna och när jag kom in sa han: Du Fia! Könsbestäm dom två vita. Va!? sa jag... Vaddå då?

Dom på djurkliniken sa ju att det var en tik och jag tittade lite snabbt jag också och det såg verkligen ut som en tik. Och trött som man var... Efter att ha sovit 2h på 36 timmar, så kan jag ju förstå mig själv att jag också såg fel. Men iaf, jag kikade på dom och tamej sjutton att tiken minsann är en hane!! Jag blev ju jätteglad förstås, eftersom vi ska behålla en hane, det betyder att det blir en till att välja på. Det roligaste av allt var att jag ju beställde en hane innan Loddie var in på OP. Men jag svär på att det såg ut som en tik, men visst, även den bästa kan väl ta fel :-) Men lika glad för det är jag.

Men men... 'hon', jag menar ju han, kan absolut inte heta Ejra, för det är ju ett tjejnamn. Och med andra ord är han inte längre den förstförlöste tiken på Ejra djurklinik. Han kommer att heta Riddick. Med andra ord är alla namnen på valparna bestämda.

Temat för kullen kommer att vara non-theme kullen och namnen blir :
Shejrix Pilen, Shejrix Trickster & Shejrix Riddick.

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: