Besök & valpar

Tiden går och valparna växer som bara den. Trickster är den som är tjockast av dom. Han bara äter och äter.. och äter. Han ska bli stor stark, tror jag han har planerat.  Eftersom att Riddick redan har bytt namn en gång, från att vara tjej till kille, tyckte jag inte det var mer än rätt att Pilen fick ett lite 'coolare' namn i stamtavlan. Det blir Quartzpil som blir stamtavlenamnet, men så länge han är här på kenneln kommer han att kallas för Pilen. Och när ni ser bilderna så förstår ni att det är för det vita märket i nacken som gjort att han fått namnet. Kanske kan man även tänka sig ett finskt uttal på bilen, som han ju faktiskt föddes i.

Vi har haft besök här på kenneln också. Först av Elin & Krister, Nattfrostens kennel, som har hundar från Ylajärvis. De var här i lördags och hämtade upp mig på jobbet och så åkte vi hem och grillade och hade det trevligt innan de fick skjutsa tillbaka mig till jobbet. Det är inte ofta man får ha så trevligt när man har delat pass.
Vi hade från måndag till tisdag besök långväga ifrån av min gamla barndomsvän Tessan och hennes sambo Jimmy, som är en gammal klasskompis till mig från grundskolan. Det är alltid lika trevligt att träffa er och jag ser fram emot att hälsa på er nästa gång jag kommer hem. Synd att det är så långt emellan oss bara, kan jag tycka.

Tack för besöket och välkomna åter!

Bilder på valparna är uppdaterade på hemsidan. Igår gjorde vi ett besök hos veterinären igen för Loddies ena stygn hade gått upp, men det var ingen fara utan såg bra ut enligt veterinären, så det kändes bra. Men det är bättre att kolla en gång för mycket, än en gång för lite.

Vi har även fått räkningarna från båda veterinärerna. Tack och lov att man har försäkring, säger jag bara, för utan försäkring skulle man bli fattiglapp. Idag har också Pilen öppnat sina ögon och blir sådär supersöt som bara små valpar blir när de får små ögon. Nu väntar vi på Riddick och Trickster också.

1 Fam. Erman skriven

Plüttar!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: