Allt & Inget

Sitter på jobbet och har lunchrast. Funderar på Pyan, om hon verkligen ska ha nån valp, men just nu känns det inte som det. Hon är fortfarande tjockare än vad hon normalt brukar vara, bred över bröstkorgen, men det är inget annat som tyder på att hon skulle vara med valpar. Kanske är hon skendräktig? Idag skulle vara dagen för valpning, men man ser inga tecken på något sådant. Hon leker med sitt märgben och latar sig hela dagarna i skuggan eller på däck där solen skiner på henne. Jag har klämt och känt på henne, men kan inte känna någonting, förutom att hon känns tjock, så jag vette sjutton!?!

Däremot är hennes dotter väldans tjock istället och jag undrar hur många småttingar som tänker poppa ut. Den 13e är planen, Nato's födelsedag och det vore kul om hon kunde pricka in det datumet, men hon kan ju få vänta tills jag är hemma, jag jobbar den dagen och är inte hemma förrän på kvällen. Jag hoppas hon väntar på mig, så jag får vara med och dokumentera, annars faller den lotten på Johan. I magen på Loddie sparkar det hejvilt och hon äter med en sjudundrande aptit, den är det absolut inget fel på. Det känns mycket bra. Det verkar som att hon är nöjd med livet just nu. Hon har till och med slutat att äta inredningen i hundgården, dvs allt som är gjort av trä :-) Jag hoppas bara att det fortsätter att hålla i sig, för träätande hundar kan man verkligen klara sig utan.

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: