Tirith + Loddie

Yep, vi var ute en sväng idag, jag och Loddie och Tirith. Vi tog en fin liten runda där min snälla hyresvärd har sladdat upp spår. Den var rolig, tung och hundarna gjorde ett kanonjobb. Tirith är rätt så blyg i starten och det tog en liten stund att komma iväg, innan hon sträckte upp med Loddie. Nu är ju inte Loddie världsbäst på att sträcka upp heller, så lite mer träning så ska det nog gå fortare.. att komma iväg i starten alltså. Tirith är i alla fall tyst i starten och det är ju mer än vad man kan säga om LoddieRod. Fast med enbart två hundar var Loddie relativt lugn i starten, så kanske är det bra att försöka köra henne i mindre spann. Det kommer jag göra i vilket fall som helst nu, eftersom det är löp och Tióne luktar så gott. Även att jag vet att jag kan köra alla samtidigt när det är löp, tänker jag inte chansa och faktum är att det är alldeles ypperligt att få lite mer träning i mindre spann, för det krävs mer kraft från hundarna och mer spark från mig. De får lite mer kvalitetsträning och även jag.

Jag borde bli mycket bättre på egen-träning, men det är svårt när jag tycker det finns roligare saker. Just nu är det hemskt roligt att jag har börjat få ont i munnen, där de drog ut tanden i underkäken. Vilket tyder på inflammation och det kunde ju inte komma mer lägligt. Fy jäsikens så typiskt! När ska alla jäkla utgifter ta slut?? Alltså, jag menar alla dom där som man inte behöver. Näe, jag strejkar!! :-) Så nästa vecka ska jag tillbaka till tandläkaren där jag drog gaddarna och jag vette sjutton om jag klarar att vänta mer än en vecka, för det känns som att det vara blir värre och värre hela tiden... *urk*

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: