De är hää-äär...

Ja, så kom de då till slut. Bara en helg för sent :-)

Vad undrar ni? Jo, jag beställde tävlingsskidor från Polen, från samma ställe där jag har min släde. Som jag för övrigt är väldigt nöjd med, det är bara skidorna som varit inte riktigt jättebra. Men från och med nu kommer jag att ha märket Danler under släden och de kommer att gå lättare att valla, så nu måste jag lära mig det också. Jag som är världens vallafantast *not*

Idag pratade jag med Ylwa en sväng och fick tips om en bra snubbe i Brunflo som kanske kan fixa mina nya skidor, så jag ska checka med honom om han har möjlighet. Det skall bli mycket spännande att få testa de nya skidorna och det måste jag ju självklart göra hemma en gång, innan jag ska åka och tävla. Det blir på fina, sladdade spår här hemma. Min snälla hyresvärd Stefan är schysst och hjälper mig med att sladda upp. Man kan inte ha det mycket bättre än jag, tror jag.

Jag har bett om att få en kort bana sladdad, som blir 3,3km när jag kör hemifrån. Den är väldigt brant och backig och att få det i träning nu för hundarna tror jag bara är bra. Så kör jag den med lite intervall så kan man dra den två gånger, i väldigt snabbt tempo. Så det blir spännande när jag skall köra den första gången.

I morgon ska jag faktiskt ta ut Loddie och Tirith på en runda, bara de två. Och då ska jag se om vi kan ta den rundan. Loddie har ju stått nu så hon måste ut. Jag funderar allvarligt på att lära mig själv att köra skidor med hund. Kanske kan vara kul att köra med en hund, jag får väl lov att prova det tror jag. I helgen är jag ledig, så kanske då vore en idé. Fast jag vet inte om jag har några stavar.... Nån som har ett par skidor å stavar till övers?

Nä, nu måste jag sova. Utan Silve inne i natt kanske jag får sova ordentligt. Har inte sovit ordentligt sen innan jag for till Åsarna, så det känns som att kroppen behöver det nu. Lite skönt att de andra hundarna inte ska ut i morgon, för jag har träningsvärk. Ett gott tecken på att jag också behöver börja träna. Tióne löper för fullt nu och det hörs på hundarna, det var därför Silve drygade sig i natt. Bara pep och höll på. Jättejobbig. Och Haldex pratar på därute... Nej, inte är det lätt när tikarna löper. Men Tióne verkar inte bry sig. Hon är lika glad som vanligt.

1 Marlene skriven

Hehe, vad ska du med stavar till?!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: