Tävlingstider

Det är snart midnatt. Jag är trött efter att ha varit uppe sen 05:45. Tänkte packa ihop min egen väska med kläder som jag ska ha med i helgen, och sen gå och sova. Tävlingsväskan är packad; Draglinor, tävlingsselar, tävlingskläder och allt som skall vara i den. Det är mycket att tänka på inför en tävling, så man får med sig allt det som behövs, man får inte glömma något. Inte i mitt fall iaf, då rubbar jag balansen(i mitt huvud).

För min del tycker jag det är lite jobbigt när jag ska resa iväg, för jag funkar ungefär som de här människorna som har ett maniskt behov av att t ex trycka på lampknappen ett x antal gånger innan man kan låta det vara släckt, kolla så att man stängde av spisplattan 40 ggr....

Okej, nu funkar jag inte riktigt så, men jag har stora problem med att göra i ordning och packa nån dag i förväg. Två dagar i förväg går absolut inte. Jag funkar nämligen som så att om jag gör klart för långt i förväg, så får jag helt enkelt för mig att jag har glömt - och då måste jag kontrollera, så då får jag packa upp igen.

Så för att inte behöva göra dubbelt arbete, så packar jag numera alltid i sista sekunden. Det är jobbigt, men - det blir bra och jag kommer ihåg att inte glömma nåt, oftast ;-)



I morgon far jag till Polarhundsmästerskapet i Särna med alla vovvarna. Det skall bli en mycket spännande tävling, då startfältet är starkt och det kan gå hur som helst. Startordningen är seedad efter förra säsongen, så jag går ut som nummer 3 i 4-spannsklassen. Före mig har jag Marie Israelsson. Lite lustigt, för jag kunde trott hon skulle startat ut som nummer 1 i våran klass. Men nåväl, inte så dumt att ha henne före mig...

Jag tar med mig datorn och försöker göra en uppdatering åt er nyfikna, i morgon kväll. Håll tummarna!!! Startlistan
1 Sofia/Stalos skriven

När vi tävlade hade vi en "stående" packlista, med allt som vi alltid hade med oss på tävlingar uppskrivet på. Då kan man enkelt pricka av allt man packat ner! Lycka till i helgen!

2 Anneli skriven

Ge gärnet, jag håller tummarna!

Kram!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: