Snabb rapport

Det är sent! Jag har ett par skidor kvar att valla, så har jag gjort minst 3 par. Trött, men inte besviken.

4-spannet gick åt helskotta kan man säga, för jag glömde mina glasögon och med linser i ögonen och snöyra så blev jag tårögd och missade helt där man bara skulle åka rakt fram, så hundarna tog hööööger, på den breda fina vägen, och inte in på den lilla som såg ut som att det 'bara var nån som kört skoter där'.

180 graders sväng tillbaka och sen till höger igen tog ju minst nån minut, så det tog inte lång stund innan norrmannen Viggo var ikapp mig. Vi körde väl tillsammans sen, eller jag mera bakom honom kan man säga. Hans hundar var så taggade att de inte ville släppa förbi oss. Jag tror vi ligger 7a i 4-spannsklassen. Flera minuter upp till ledaren Marie Israelsson. I morrn kämpar vi och får starta ut 4minuter före 1:an, annars hinner jag inte starta som 2 i 6-spannsklassen....

... som jag ju FAKTISKT ligger 2a i :-)

Strax bakom Lisbeth Brax Olofsson. Loddie och Niro gick hur bra som helst idag och Ylajärvarna följde på. Många omkörningar gjorde vi, dels ett storspann, Nisse Uppström och det gick bra. Ett 2-spann malamuter och 1 nordisk åkare med malamute och två 6-spann. Huja, vad spännande det var.

Så i morgon startar jag 9:34 i 4-spann och 10.22 i 6-spann. Det är upp till Malin Sundin och hennes kusin att se till att allt är klart när jag kommer in med hundarna från 4-spannsklassen. Sen är det brått.

Men NU, måste jag gå och valla klart de sista skidorna, sen är det dags för sängen. Wish me luck tomorrow!
1 Valla Väck skriven

Intygar att timmen är seeeeen...



Nya skidor vill jag ha!

Polarhundprov 3:1 vore bra.



Lycka till!



ZZZZZzzzzz...

3 Eva skriven

heja heja heja hoppas de går bra ..............

5 Brenda skriven

Lycka till!!!!

7 Maria skriven

Lycka till!

2 Eva med rymmartöserna skriven

heja heja heja!!!

Håller tummarna för Annika oxå Heja HEJA HEJA!!

4 Marlene skriven

Klart vi håller tummarna :D

6 Jennie och Exxa skriven

Lycka till!! Vi håller tummar och tassar, särskilt för Sirius och Loddie! :)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: