GULD till Shejrix & Ylajärvis

En helt otrolig dag!


Det blir en ytterst kort redogörelse, för jag måste stå i annat, men kort och gott...

VI VANN GULD i 6-spannsklassen!


foto: Kenneth Norberg


Först ut i 4-spann, fyra minuter före ledaren. Med hjälp av Malin o Helena kom vi till start och vi hade förberett det bästa vi kunde för 6-spannet som skulle till start inte långt efter att jag kommit i mål med 4-spannet. Nu var det ju så att Malins ena sprint till släden var trasig, så vi var tvungen att sätta dit en av mina innan vi kunde komma iväg med 6-spannet. Sagt och gjort, vi skyndade så mycket vi kunde och kom upp till starten med flera minuter till godo. Lisbeth Brax kom iväg före mig och jag kände att mitt spann var väldigt taggat, så det kändes spännande.

Loddie o Niro i led för spannet, Duro och Tia i team och Umiak och Grynet bak. Ett starkt spann minsann. Loddie har under de här två dagarna förvånat och överraskat mig, hon har gett järnet och fört fram spannet på ett helt otroligt sätt. Inte alls som hemma. Hon har växt flera tum under den här helgen. Niro har varit en fantastisk klippa för Loddie att luta sig på de få gångerna hon blev lite osäker. Jag är sååå stolt över dom!

Niro har idag blivit min första polarchampion och Loddie har fått sitt första pris!

STORT GRATTIS till Lisbeth som kom tvåa och jättegrattis till Adam från Skåne som knep bronsmedaljen.

1 Micke skriven

Grattis!!! :)

3 Fam. Erman skriven

Grattis!

5 Conny & Bosse skriven

GRATTIS GRATTIS, Fia o vovvarna!!

Kul att det går bra för er. Vi kollar till dig på bloggen då och då.

Kramar och fortsatt lycka till önskar vi i Krakavadet

7 AnnaPanna skriven

Grattis, bra jobbat av dig och doggsen!

9 Anneli skriven

GRATTIS! Snyggt jobbat Tjejen & alla vovvarna! F-n vad bra ni är, blir lite blank i ögat... Du är min idol! :)



Kramar!

11 Martina skriven

Grattis! Jag blir så stolt över min lilla Quaddie....Hon har ju den bästa ledaren också!

Så himla kul!!!

2 Eva med töserna skriven

Stort grattis till vinsten!! och även stort grattis till meriteringen =)

4 Maria skriven

Ett stort grattis till dig och hundarna.

6 Brenda skriven

Ett stort GRATTIS!!!!

8 Iréne Ax skriven

STORT GRATTIS :)

Bra kämpat!!!

Grattis till meriteringarna :)

Kram från starax gänget

10 Susanne skriven

Grattis!! :)

12 Camilla skriven

Hallå Fia! GRATTIS till GULDET!!! Vad otroligt kul att det gick så bra för er!! Första start i 6-spanns klassen och så går ni och vinner!! Stort grattis också till Niro's championat (hans syster Elsa fick sitt nu efter Sham draget oxå)!

Kram och lycka till i Norge!!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: