En smula tid

Det är tufft att få tiden att gå ihop. Hemmatiden består egentligen bara av att träna hund och av att sova. Äta hinner jag göra, om jag har tur. Men oftast får jag ju mat när jag är på jobbet, tack och lov. Annars skulle jag krevera. Jag har inte hunnit med att blogga om PM, det hann jag inte ens på plats. Men vid det här laget vet ni nog min placering ändå. Jag och hundarna fick kämpa, eller rättare sagt var det nog jag som fick kämpa mest. Banan som var tekniskt krävande, och på lördagen, väldigt dålig, tog musten ur min kropp, då jag försökte hjälpa hundarna genom att springa i backarna. Efter de två första backarna var jag knäckt i ryggen och jag kunde knappt hjälpa dom nåt mer. Den banan kunde man inte vinna, om man inte kunde hjälpa till.

Det var någon som kommenterade att jag såg 'cool' ut när jag kom i mål, för jag stod bara rätt upp och ner och hjälpte inte till en gång ens. I andras ögon såg det säkert ut som att 'Jag har världens bästa hundar, så jag behöver inte sparka nåt'... Sanningen bakom är ju att jag hade så jäkla ont i ryggen så jag omöjligt kunde klara av ett enda sparktag. Och nu är det nog! Jag började gå till naprapaten i höstas, men när bilen började falla sönder, så hade jag inte råd till slut. Nu går jag tillbaka och den här gången får inget hindra mig, för jag kommer aldrig att ligga i toppen, om jag inte kan hjälpa mina hundar. Operation Fixa-Fia är fr om måndag igångsatt. Och det känns bra! Mycket mycket bra. Motivationen ligger på topp med hjälp av coachning och peppning från en vän och till nästa säsong är det jag som flyger uppför backarna och sparkar och springer som en idiot :-)



1 Fam. Erman skriven

Go Fia!

3 Fia skriven

hihi

Eva, det var absolut inte illa taget heller. Men jag tänkte på din kommentar och kände att säkerligen andra tyckte nog lite som jag skrev ovan... När man ser på bilderna du tagit kan man ju faktiskt ana hur jag känner i ryggen. Jag ser rätt bister ut.... På söndagen kom jag ju faktiskt på en teknik som funkade bättre, som gjorde att jag kunde hjälpa till lite, just vad gällde att sparka, utan att dö på kuppen. Men jag tog alls inte illa upp... bara så du vet =)

5 Anneli skriven

Jag säger äntligen, äntligen ser du till att måna om dig själv! Hoppas du får hjälp att fixa ryggen så du kan fortsätta mot toppen - där du hör hemma! Kom ihåg att även träna magmusklerna, dom är ryggens bästa vän... ;) Kramar i massor!

7 Ylva skriven

Fan vad bra att du äntligen ska Fixa-Fia :) :) :) Hoppas det går bra och att du har en bra naprapat.



Go go go Shejrix!

2 Eva skriven

Jag kan bara beklaga att din rygg är "trasig", jag har väl lite hum om hur det kan kännas ....

Inte min mening att släppa komentarer om hur cool jag tyckte du såg ut i brillor, silvrig hjälm, en hand på släden utan vantar och bra jobbande hundar in i målgången.

Det var inte illa menat!

Sorry

4 Jennie och Exxa skriven

Förstår att det känns tungt med ryggen, du har ju haft ont bra länge nu... styrketräning av ryggmusklerna kanske kunde hjälpa? Du kommer fixa det Fia, det vet jag. Gläds åt din kämparglöd och dina fina hundar. Din lilla uppfödning ligger just nu bakom mig i sängen och "pratar" så jag kan nog tryggt säga att även Exxa hälsar så gott :)

6 Maria skriven

Fast du såg cool ut.

Det finns många bra rygg övningar. Så lycka till med ryggen.

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: