Jobbhelg

Det är helg igen, jag borde sova. Jag känner mig, minst sagt, död. Önskar jag hade semester och just nu känns det definitivt som att jag hade behövt ha semester i sommar. Jag är trött i kroppen, trött i hjärnan, trött i ryggen och i axeln. Hela jag är trött och grinig nu, känns det som och det känns som att det enda jag gör är att jobba. Inte blir det bättre av att jag inte får sova ordentligt. I min enfald trodde jag att det skulle gå bra att ha Nova ute natten som var, men inte då. Hon schäfer-skällde, sådär som bara schäfrar gör, natten igenom och jag orkade inte göra något åt det, utan lyssnade på eländet och svor nån gång åt henne genom fönstret. Inatt sover hon inne.


Valparna blir bara större och större för varje dag jag ser dom. Jag har inte världens bästa jobbpass om dagarna nu heller, så jag hinner knappt se dom. Man pressar tiden för att få lite fritid också, och det är inte bra. Ibland känns det som att jag snart är på väg tillbaka dit jag var förra hösten. Stressa för mycket och jobba för mycket med för lite sömn. Det känns som att jag måste passa mig lite... Just nu önskar jag bara att jag var ledig...

Söte Trickster har precis druckit lite vatten

1 Anneli skriven

Var rädd om dig. Livet går inte ut på att jobba utan att leva! :) Sov ut, lek med hundarna, gosa med valparna, känn solen mot näsan, le mot världen och kyss den du älskar!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: