Borta bra...

Hemma efter en ganska jobbig färd hemåt under natten. Tungt i ögonen med två stycken sovpauser, den första i Svenstavik och den andra i Östersund. Vi kom hem till slut...


Alla Shejrix-vovvar på stenen.


I helgen avgick den årliga rasklubbsutställningen i Bjursås. Alltid lika trevligt att umgås med likasinnade och träffa nytt och gammalt, välkänt folk. Jag hade anmält mina tre syskon ur första kullen och de fick alla ettor, så det känner jag mig nöjd med. Även Shejrix 4Matic och Quattro var anmälda och även de fick röda band. Sen blev vi alla avtackade i konkurrensen, Haldex som nummer sex, så det var jag mycket nöjd med. Vi ställde även upp i avels- och uppfödarklass och fick både 1a pris och HP, vilket kändes kul.

Jag fick också nöjet att få ställa Mithril, som är pappa till andra kullen. Vilken fin hund han är! och med ett sånt supertrevligt temperament. I tuff konkurrens kom Mithril på en tredje placering i öppna klassen, så det var vi nöjd med. Det var verkligen kul att få träffa honom och hans matte igen. Tack för det Kari! :-)

Vi får gratulera Malin Sundin till fina resultat i uppfödar- och avelsklass! Vilken fin grupp med vita hundar hon hade... den enda gruppen med vita hundar, så det var häftigt.


Väl hemma igen tar sig Haldex en vilopaus



Lilla Björn kikar nyfiket på mig



Det är skönt att kunna ligga och sola på däcket


Alla hundarna skötte sig jättebra när vi var borta tyckte jag. Speciellt lilla Tirith som aldrig suttit på kätting satt där och var tyst och snäll tillsammans med resten av sin flock. Det är bra när man har stora hundar som är ett gott föredöme, då tar valpen nämligen efter. Men en sak är säker... Borta bra, men hemma bäst!!!


TACK ALLA för en mycket trevlig helg!       Bilder kommer under veckan.

1 Jennie och huskyn Exxa skriven

Wiiihooooo! Grattis till fina resultat!! :) Nu ses vi snart... Kram!

3 Anna skriven

Din senaste kull ser verkligen fin ut, men så går inte föräldrarna av för hackor heller! Hoppas få se dem i framtiden. Kommer ni upp till slädhundseminariet?

2 fam erman skriven

Grattis! Vi ses I arboga!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: