NATO

Just nu ligger jag i sängen och myser med min nya kille :-)
Han är skåning från början men kände att han ville flytta hemifrån. Jag upptäckte honom i onsdags kväll och det var på fredag morgon jag bestämde mig för att ta med honom hem, då jag sett bilder på honom. Namnet är Starax Nulato och han är efter Irénes fina Starax Afrodite och efter en fin dansk hane, A'tebs Winner Xtra of Wolf. I fredags kom Mari och Iréne upp och bodde här hos mig till lördag morgon och då tog Iréne med sig Nulato, som numera kallas för Nato, och när jag såg honom första gången blev jag bara tvärkär, om man nu kan säga så.

Nato är en mycket framåt och trevlig liten valp som hade kommit tillbaka till Starax. Av någon anledning funkade det inte där han bodde förut. För min del gör det absolut ingenting, för jag har haft turen att få en jättefin liten hund. Det var säkert meningen...


Nato i sängen igår kväll innan vi skulle somna.


Igår var vi till min moster utanför Västerås och lagade pitepalt och Nato fick komma in och umgås med oss alla. Även den stora Dunder som är en S:t Bernhard på över 80 kg funkade hur bra som helst att vara runt. Han träffade också min kusins lilla kinesiska nakenhund som är en powder puff vid namn Potter och det funkade också suveränt. Nato har inga bekymmer och han charmade både min mamma, moster, kusin, morbror och Larza. Mest Larza förstås, som stoppade ner sin kaviarmacka och tyckte det var helt okej att Nato tog en tugga :-)

Klockan är halv nio nu och vi har sovit sen halv tolv igår kanske. Inte ens nu har Nato pipit eller gjort ett endaste tecken på att ha bråttom ut. Vilken rar liten valp han är.

TACK SÅ JÄTTEMYCKET Iréne för en superfin liten valp!
Det ska bli väldigt kul att följa hans uppväxt.


(jag ska blogga om utställningen sen när jag kommit hem och göra bilder i Picasa. Så länge... tack så himla mycket för alla gratulationer)

1 Mari skriven

Tack för hjälpen med Dakar och för "Bed and Breakfast" under helgen. Ett stort grattis till alla fina utmärkelser i utställningsringen. Vilken grand slam! Hälsa Nato och alla vovvarna från oss som är "kvar" i Skåne.

3 Eva skriven

Grattis till nyförvärvet!!

2 Ylwa skriven

Grattis till nytillskottet! Han ser fin ut.

Kram Ylwa & Snöbusarna

4 Ylwa skriven

Vad fin din bild från Arboga blev på rasklubbens hemsida. Det ljud du gör när du fotograferar får verkligen hundarna att visa sig från sin bästa sida :). Nu ser jag fram emot webbalbumet från utställningen. Kramar Ylwa & Snöbusarna

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: