En i gänget

Gänget väntar


Alla utom Silve kan matas ihop nu. Pya löper, så det är HELT omöjligt att ha henne i närheten av Silve. Det går bara inte... han är helt omöjlig. Det spelar ingen roll för honom att hon inte ens höglöper... Men här kan ni se resten av gänget i väntan på ett *Vassego'* från matte. Duktiga lilla Nato lärde sig på tre gånger.


Alla äter med god aptit



Det är vackert där jag bor


Vi tog en sväng idag, jag och 5-spannet. Alltså, ingen Silve här heller. Sist han var med för några dar sen, jobbade han inte ett smack när Pya var med. Lönlöst alltså. Hoppas löpet går snabbare än kvickt...

Det var, som vanligt, spännande i Fjällandet. Satte som vanligt in Tióne först i led och sen Pya och  Haldex. När jag hämtade Loddie och Niro så när jag tittade mot spannet, var det enda som fanns på ledarplatsen, en sele på backen... - Å näej, Tióne fanns inte och kom inte när jag ropade. FAN! Grannens hönor! Snabbt som fasen fick jag in de andra i hundgården och kopplade loss draglinan från 4-hjulingen. In och snabbt ta ett koppel och sen brassade jag ner till grannen det första jag gjorde. Tióne har redan tagit hönor för grannen förut och absolut inget jag vill att hon gör igen, så det blir en ful ovana. Jag hann faktiskt bara komma ner på gården där så kom Tióne springandes från hön-hållet. *suck* Jag kopplade henne, blöt var hon vilket tyder på att hon badat i bäcken. Sen gick vi upp och kollade där hönorna brukar hålla till, men det var inte en enda höna i sikte. YES! De var nog inte ute. Vilken tur! Vi började om från början, men den här gången fick Tióne gå sist in i spannet. Sen var vi på väg.


Ett vackert team

Ett ganska ovanligt kort faktiskt. Se på Tiónes öron :-)  Vackra tös, ett ögonblick där jag lyckats fånga henne med öronen framåt, för en gångs skull.



Idag tog jag även ut valparna på en liten promenad i sele. Vi siktade mot postlådorna och jösses Amalia vad Nato jobbade på. Fokuserat höll han sig på vägen och inte i diket, som Tirith. Han hade en liten promenadsele på sig, för jag har ingen dragsele som passar honom. Vi körde lite startkommandon och varje gång drog han på, ungefär som värsta ledarhunden :-) Det ser mycket lovande ut för lilla Nato. Tirith å andra sidan tyckte det var lite roligare att gå nere i diket, även när vi sprang. Men hon drog också, fast inte riktigt lika fokuserat.


Mina duktiga små valpar

1 Fam. Erman skriven

Squeeeeeeel! Fina vovvar!

2 Anneli skriven

Vilken underbar middagsbild! :D

Kramar till er alla - två- som fyrbenta krabater

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: