Planer går om intet

Nu är det avgjort! Planerna om att ta sig till Tyskland är borta. Det spelar ingen roll om jag ens skulle komma med i landslaget, för nu har min ekonomi bestämt åt mig. Med massa saker trasiga; tänder, bil, släp, så tryter ekonomin i Fjällandet just för tillfället och för att komma på fötter får jag lov att lägga VM åt sidan. Tråkigt nog. MEN det kommer nog fler tillfällen då jag och gänget kan åka utomlands. Tankar om att kanske köra till Danmark och åka på någon barmarkstävling kanske kan bli sann :-) Det verkar ju vara rätt stort där borta... så why not!?!

Idag vaknade jag till spöregn. När jag hörde vädret vände jag mig helt sonika om och drog täcket över öronen och knoppade vidare. När man jobbar sent och är hemma efter halv ett på natten, förtjänar man lite sovmorgon. Hundarna förtjänar två dagars vila efter att ha gått 3,3 mil i helgen, så någon brådska upp behövde jag inte ha idag. I morgon är det dags att ta sig ut igen med gänget. Det blir väl på kvällen kan jag tänka, för först ska jag och Nato och Tirith åka till Krokom och lämna in bilen och släpet på lagning. Då hoppas jag att det inte tänker regna, för hur kul är det att gå promenad i Krokom i regn?

Snart är det dags för mig att åka till jobbet :-) Det är skönt att ha ett jobb att gå till som man trivs på. Och trivs gör jag... Jag trivs faktiskt bara bättre och bättre och det är ingen lögn när jag säger att mina kollegor gör mer än hälften av jobbet. Vi är över 100st som jobbar på mitt kontor och det är klart att man inte känner alla, men de man möter och sitter med och pratar med, ALLA är så trevliga. Det är kanske därför vi får så bra 'kritik' av våra kunder :-) ... och därför vi får bra bonus ;-) Jaa.. jag trivs på mitt jobb, och har inte en tanke på att byta.

Här kommer en film från helgen, när Nato fjäskar för Niro... Niro, han är tydlig i sitt språk och sen Nato kom har han levt upp ordentligt. Det har hela gänget gjort, tycker jag.

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: