3 djur på R

TRANOR - REN - ROVFÅGEL - RÄV
Min värld kantas av härliga djur 


Det är ingen hejd på alla vilda djur som korsar min väg. Idag när jag for till jobbet passerade jag ett vackert tranpar längs min grusväg. Tyvärr alltid lite tidspressad, så jag hade inte tid att stanna och titta närmre på dem. Men vackra var de vill jag lova. Efter en, inte så lång stund, ser jag plötsligt en ren som står och betar längs vägen på väg in till Lit. Den hade inga stora horn, så det är möjligt att det var en ung ren. Den var själv, så jag antar att den gått ifrån flocken...

På vägen hem gjorde en rovfågel en djupdykning framför min bil, in i skogen, förmodligen på jakt efter nånting att äta eller helt enkelt ute på en härlig kvällsflygtur. Och nu ikväll skällde hundarna febrilt och med Silves intensiva skall undrade jag naturligtvis vad som stod på. När jag öppnade fönstret så jag den här lilla krabaten jag fångade på bild. Inte undra på att hundarna skällde. Jag sprang upp till mitt sovrum och tog några bilder på räven, som bara satt och tittade mot hundgårdarna, inte speciellt rädd. Lite för dåligt ljus för perfekta bilder, tyvärr....


Om räven verkligen mår bra vet jag inte...  Jag tycker den ser lite skabbig ut på baken(ser ut som ett rött sår) och ena ögat är 'mystiskt' likt en hunds öga som fått glaukom eller katarakt.    Vad tror ni?


Räven satt still en lång stund och bara tittade på hundarna... Tióne kikar nyfiket på den...

Jag smög ut för att försöka få lite bättre kort på den. Utanför trappen satt båda katterna på trappan och betedde sig inte riktigt som sig själva. Jag tog in dom genast och smög ut. Fast räven var redan på väg igen, så det blev bara bilder på skapligt avstånd. Det är dags att införskaffa sig ett skapligt zoomobjektiv tror jag bestämt...
1 Annika på IGAIS skriven

Den där räven såg allt riktigt "schludig" ut...



Hoppas verkligen att den inte har skabb!

Annars såg den ut att passa bättre på biologiinstitution.

Men man får väl inte ha uppstoppade djur på skolor längre...



SUCK!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: