Ooops! jag glömde visst

Oj då!
Jag gjorde ju ett album förut, men har helt visst glömt av att länka till det från hemsidan.
Här kommer en länk så länge, till albumet från utställningen i Hammerdal.

Jobbar igen
Händer inte så mycket annars än att jag jobbar och står i igen. Idag fanns möjlighet att 'byta dag' på schemat för det är så många som ringer in den här veckan. Jag hade en ledig dag i morgon men hade möjlighet att byta den mot en ledig dag nästa vecka istället. Så jag gjorde så och jobbar nu ända till på lördag, sen är jag ledig en dag och sen jobbar jag till torsdag nästa vecka, men fick då ledigt på fredagen istället för i morgon. Vilket betyder 3 lediga dagar, så det blir långhelg. Åh, vad härligt! Och roligt att få vara hemma med valparna då. Det är mer värt med tre lediga dagar än en ledig dag mitt i veckan. Det är bra med det här jobbet, att man kan byta och trixa med dagarna, och vill jag sova längre ibland på morgnarna, ja, då skickar jag bara ut önskemål om det och ser om någon nappar, så kan jag få ett senare pass. Görbra för en sån som jag som är lite morgontrött :-)

Valparna
Ja, dom små kottarna är redan över veckan gamla. Det är faktiskt lite svårt att fatta det, men varje gång jag tittar på dom, så inser jag att det faktiskt är så. Tiden har verkligen gått fort och snart så flyttar de väl till nya hem. Det jag ser fram emot just nu är att de ska öppna ögonen och bli sådär supersöta. Jag har några favoriter bland valparna, men alla är mycket fina. Lilla Pyret(han heter så för att han är mest lik Pya - nöjd nu, Malin?) blir bara mer och mer lik Pya i ansiktet. Han är helt underbar och lugn och fin när man lyfter honom. Milli ser ut som en liten björn, hon är för söt. Valparna skulle säkert kunna sova ute, men det känns bra att få ha dom inne om natten. Läste på Ylwas blogg att hon lagt extra halm under kojan ifall nån valp skulle ramla ut... hihi..... precis så tänkte jag också i söndags när de fick vara ute . Mjukt och skönt ska det ju vara om de råkar ramla ut. Fast när jag kommer hem från jobbet ligger Pyan där med huvet i kojhålet och tittar nöjt på  mig och hon har stenkoll på sina barn, så jag behöver nog inte oroa mig. Hon är en mycket duktig mor.
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: