Familjen


Tióne - Loddie - Haldex, bakom ligger mamma Pya

Igår fick alla vovvar vara lösa. Jag fick syskonen att sitta på rad så jag kunde ta en härlig syskonbild. Mamma Pya ligger bakom och är tjock :-)

Hundarna tycker det är skönt med värmen och brukar ligga och sola. När det blir för varmt efter mycket spring dricker de vatten i någon av alla skålar som finns tillgängliga. När jag är med dom blir jag oftast påhoppad av en eller annan 'valp'. Att sätta sig ner i hundgården går knappt vilket jag fick uppleva igår, när Haldex kom kutandes i full kareta och satte tassarna i bröstkorgen på mig, så jag föll i backen... Dessa rara valpar... som faktiskt inte är valpar så länge till. Det är lustigt egentligen hur vi funkar, men vi kallar våra minsta för valpar, så länge det inte kommit in någon ny valp i familjen. Men så är det. Och här hemma kommer vi snart att ha en ny valpkull. Det känns pirrigt och lite spännande. Jag känner på Pyas mage och små livfulla krabater sparkar därinne i magen. Jag är nyfiken på vad det skall bli, det verkar som att fördelningen på tikar och hanar i de kullar som kommit på andra kennlar, är... antingen övervägande hanar eller övervägande tikar. Och Pya fick ju flest tikar förra gången. Jag hoppas fördelningen ska bli lite mer jämn denna gång.

Pya - tjockare för varje dag

Så tjock som Pya är trodde jag att det skulle gå bra att ha henne i hundgården nu, så jag satte in henne med Silve. Där satt hon ett tag, men när jag var inne på toan hörde jag ett jäkla liv, kikade ut snabbt och såg Pya som hängde i hörnet på hundgården... Hmmm... så tjock och ändå tar önskan om att ta sig ut över. Problem hade hon att ta sig över, men nu vet jag att det inte går. Nu får hon vänta med att vara i hundgård tills hon har fått sina valpar.
1 Jennie & Exxa skriven

Naw... de fina fina valparna!! :) Fått bilderna?

2 Vi i Bjälkatorp skriven

Vad fina bilder! Har du börjat läsa manualen till kameran? ;) Och vad tjock Visko-mamma är! Snart dags för några plopp-plopp att trilla ut?

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: