Tiwas imponerar!

Eftersom jag var ledig idag, tog jag ut hundarna, efter att ha bytt halm i några kojor. Hade två härliga turer där första gänget ut blev de fyra nedan på bilden. Jag har ju lånat Daniels GPS, så lite koll kan jag ha numera, vilket är kul. Till nästa säsong investerar jag i en egen gps. Det blev 17,9km med en medelfart av 14,8km/h. På bilden har vi precis vänt, men ingen av hundarna ville stå still. Varken Tiwas eller Niro kunde vända på kommando, så jag hjälpte dom.

Quaddie o Silve var fullkomligt galna

En helt jättehäftig tur var det, då lilla Tiwas glänste och överbevisade mig, då jag trott att hon inte hänger med. Jag har ju kört henne i led med Tióne och då har hon inte riktigt hängt på och jag har fått bromsa ner. Men tji fick jag, för det var inte med Tióne hon skulle gå, utan det är med Niro. Idag glänste Tiwas starkast av alla mina stjärnor och visade minsann den här matten att hon visst det kunde hålla hög fart, och det i galopp. Helt superkul att se henne arbeta i den farten och hon var så glad att det syntes lång väg. Det är jämte Niro hon ska gå. Vilken liten stjärna!! Quadra jobbade väldigt bra idag och det kändes också jätteroligt. Faktum är att alla jobbade bra idag, t om Silve-gubben.





Sen var det dags för Pyan med barnen Haldex och Tióne.
Eftersom både Pya och Tióne löper, har jag stått och grävt fram en koja idag för att ta ur en av hundgårdarna, så att det inte ska råka bli någon oönskad parning. Jag längtar verkligen efter att få bygga om hundgårdarna i sommar. Så det blir mer plats och jag ska slippa ha någon hund på koja. Det blev alltså tjejorna i led och Haldex bakom när vi drog iväg. Och jösses vad det gick undan. Vi körde 18,3 km med en hastighet av 15,6km/h.

Är det det här som kallas ledarhundar??

När vi kom fram till 'byn' skulle vi vända bland alla dessa skoterspår som var kors och tvärs. Jajamän, det inte Niro och Tiwas klarade, det klarade Pya och Tióne. Det är ju jättehäftigt hur duktiga hundar kan vara och jag som ser mig som nybörjare, tycker verkligen det är riktigt imponerande att se hur de väljer det spåret jag lotsar in dem på, av alla de som fanns att välja på. Det var Pya som var den vassare av de två idag och Tióne var inte sen att hänga på. Som vanligt gjorde Haldex ett utomordentligt jobb på sin plats.  
1 Viskos huße och matte skriven

Go Tiwi och Niro! :-) (Blir det Twini som ledpar?)

3 Gammal vän och mentor A skriven

Nybörjare eller ej?!



De som tror att de redan vet allt,

kommer att hamna på efterkälken.

Ödmjukhet inför livet och vilja att ständigt lära,

DET bär mycket längre!



"Goda råd" kan man alltid lyssna på,

men man ska välja "rådgivare" med omsorg:



Fortsatt LYCKA TILL med att finna dina egna spår!

2 Anneli skriven

Så härligt det ser ut! Vi hade vinter i morse, 12 minus, gnistrande snö och strålande sol. Kamera fick följa med på morgonprom., det kan dröja länge till nästa vackra vintermorgon...

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: