Billie Jean - Gone 4ever

Jag minns så väl en morgon när jag vaknade när jag bodde hemma i Kolbäck när jag var liten. Jag hade alltid radion på medan jag sov och en dag när jag vaknade visste jag med säkerhet att Prinsessan Diana var död. Att hon dött i en bilolycka. En oväntad förlust för världen och en förfärlig tragedi. Det här hände 1997 och nästan 12 år senare kommer pappa Nisse in efter att ha lyssnat på radion ute och säger att Michael Jackson har dött. WA????

En stor musik ikon är borta. Gone 4Ever och med sig tar han sin otroliga talang. Under min uppväxt spelades det mycket Michael Jackson hemma hos oss. Teven var det alltid musikkanaler på och det var alltid lika fascinerande när någon av hans videor kom igång. Det är svårt att fatta att han inte finns med oss mer. För det är ju lite som att de alltid skall finnas med oss, så länge vi lever iaf. Nu blir det ingen mer Jackson musik... vi får vackert hålla till godo med den musik han under sin livstid gav oss. Valde att dela med sig...

Så jag säger RIP Michael Jackson, och tack för den musik du gav oss!
1 Ylva skriven

Visst är det konstigt. Jag tycker det känns supertomt och märkligt.

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: