Välkomna till familjen

Varmt välkomna till Shejrix-familjen!

Dimrill med husse Kenneth och Nando med matte Malin


I lördags kom Kenneth och Malin upp tillsammans för att hämta sina valpar, Dimrill och Nando. När de kom upp så gick Dimrill och hälsade på sin husse nästan direkt, medan Nando total-nonchalerade sin nya matte och bara sprang bort från henne om hon försökte hälsa på honom. - Hmmm... snacka om valp med egen vilja!

Igår for de vidare till Nordvikens för att hämta upp Malins andra valp och det kändes riktigt tufft att lämna två valpar på en gång. Det var lite extra jobbigt med Nando som så klart hade visat ovilja till att komma till Malin frivilligt, så jag undrade allt hur det skulle gå. Då kändes det extra bra att han hade Dimrill som sällskap i bilen och inte behövde åka själv.

Rapport senare på kvällen gjorde mig lugn, då Nando efter ankomst till Orsa visat intresse för Malin och tytt sig till henne. Hans nya lekkamrat Tolga är tydligen den värre av de två och jag hörde i telefon igår kväll hur stackars lilla Nando fick stryk av henne ;-) Det är jättekul att han fått en kompis i samma ålder, det är perfekt.



Dimrill och Kenneth och Dimrills nya 'mamma' Sälka, for vidare från Orsa hem till Roslagen där de bor. Sälka blev lite förbryllad väl hemma och visade Dimrill genast att alla ben och allt var hennes, genom att tugga på alla ben som fanns.


Dimrill är redan en liten stjärna på att visa upp sig



Dimrill och Nando har fått de bästa hemmen och jag vill önska Malin och Kenneth varmt välkomna in i 'familjen'! Jag ser fram emot att träffa er och era valpar, snart igen.
1 Fam. Erman skriven

99 bottles of beer on the wall, 99 bottles of beer, take one down, pass it around, bara en valp till som ska gå. Tralallalalalaaa.

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: