Besiktning, vacc + ID


Idag på förmiddagen tog jag och packade in alla valpar inför färd till veterinären för att de skulle få sina vaccinationer och id-märkning och för besiktningen man gör innan man skall sälja valpen. Jag minns ganska så väl den första kullen, fyrhjulsdriftarna, och resan till veterinären med dom, så jag fasade lite grann inför den här turen, som ändå är ganska många mil, till Strömsund. Förra kullen glömmer jag väl aldrig, med en Matic och en Tióne som GALLSKREK i buren hela vägen in. De rev och slet i gallret och yyyyylade så jag trodde de skulle dö. Å näej, det blir väl samma sak med den här kullen, så jag var noga med att ha lurar i öronen när jag satte mig i bilen. Och nog förvånade de allt.... Genom att vara helt tysta!



En väl omplåstrad höna gör entrén till Fjällveterinären som finns i Strömsund. Det är en liten, personlig veterinärstation och jag tycker de är jättetrevliga där.


Först ut blev Nando. Han var lite blyg på bordet, men sa inte ett knyst när han fick vaccineringen och det där hemska chipet i nacken. Den sprutan tycker jag är så stor, att jag själv inte skulle vilja ha den genom huden.


Gladast av alla på bordet var ändå Eithel. Hon som var lite blyg i starten på sitt liv är nu full av energi och hon pussades och charmade och alla tyckte hon var sååå söt.


Tirith bara stod och brydde sig inte alls, så hon var lätthanterlig minsann.


Minas var också en duktig plutta på bordet.


Dimrills tur att bli genomgången och se så allt är bra.


Dimrill fick lite extra gos för han blödde ganska mycket efter id-märkningen.


Uno som alltid varit lite rädd för höjder tyckte det var lite läskigt däruppe på bordet.


Han gillade mer att sitta på bordet - under bordet



Alla valparna skötte sig bra och veterinär Anna tyckte att det var en jämn och fin kull. De gick igenom besiktning utan någon anmärkning. Hon kunde också se likheten mellan syskonen Haldex och Nando när jag visade valpkortet på Haldex jag har i stamtavlan.  De stora vovvarna, alla utom Silve, följde också med och fick rabiesvaccinering. Ska vi nån gång utomlands får Silve hundvakt, jag tycker det är onödigt att han skulle följa med, eftersom han ändå inte tävlar. Han kan lika gärna få vara hemma och bli bortskämd :-)
1 Mar skriven

Härligt att det gick så bra och att alla valparna visar vilka små stjärnor de är.

3 Rikke skriven

Hvilken/ene skal du ha selv da? Tiden går egentlig litt for fort når man har småttinger! Lykke til med dem og god sommer!

2 Annika på IGAIS skriven

Tjenare!



Så då är det leveransklart!

...och nästa tävlingssäsong är påbörjad...

...med vaccinering.



Spännande ska det bli!



Har träffat pigga Annelie och Cia idag.

Brickor till dig väntar i T-assarebo.



Ha det gott med leveransen

och med slutförandet av byggandet!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: