Se upp Kråkfötter

'cos HERE WE COME!

Jag och hundarna har haft två ypperligt trevliga dagar i Lillholmsjö, tillsammans med Adam och Sandra, som kommer från Skåne. Nu ligger de på träningsläger, för att få lite snö under tassarna. Jag och Adam körde tillsammans igår och tränade lite omkörningar och så. Mycket positivt för våran del, för vi tränar ju enbart själva, så det är perfekt när man kan få köra tillsammans med andra spann.

Tack så hemskt mycket för att jag fick komma Adam och Sandra och för den fantastiskt goda grisgrytan du lagade Sandra!!


Bilden är från första dagen, och det är Sandra som är fotograf. Jag kan inte påstå att det var helt smärtfritt att köra första dagen. Jag tror jag ankrade upp 4ggr, allt som allt. Tióne lyckades trampa över sin neckline, för matte kan inte köra släden ordentligt. T om Pya lyckades trampa över sin neckline vid nåt tillfälle. Med nytt ställe och allt, så tyckte jag ändå det gick rätt bra för första dagen borta. Jag hade vattnat hundarna för lite och det visade sig ju i att Pya snappade snö. De gjorde trots allt ett gott jobb och jag fick tillfälle att studera Adams snygga körteknik i kurvor och nedförsbackar, så jag kunde härma. Vilket jag också gjorde.... för....

DAG 2
Gjorde jag och hundarna en FANTASTISK insats, om jag får säga det själv. Som tidigare nämt är jag ingen höjdare på släden, men med rådet "Skit i bromsen" från Adam och "Det är när man bromsar som man ramlar" från Malin Sundin, bestämde jag mig idag för att inte använda skotermattan, vilket jag gjorde igår. Idag körde jag själv, för Adams hundar hade vilodag. Så jag for ner och körde först Silve och Tiwas, som gick som RAKETER! Gammel-gubben imponerar och även Tiwas som jag alltid sett som värdelös 'up front'. Det visade sig att lilla skruttan kunde svänga åt det hållet jag ville...

Efter att jag tagit dom på en raketsnabb tur, tog jag tävlingsspannet. Tack och lov att mina hundar är rätt duktiga på att stå framåt utan att fjanta. Jag tror det bara går bättre och bättre faktiskt, även på bortaplan. Nåväl, efter starten stannade jag efter ca 100m, för Niro hade gått på fel sida om stamlinan. Tyvärr gör han ofta så i starten. Men jag bestämde mig snabbt för att rätta till det, så jag ankrade upp och ställde honom på rätt sida och sen for vi iväg igen. Inte EN ENDA gång, använde jag skotermattan och jag saktade heller inte ner i kurvorna. Det var endast de skarpaste kurvorna som är lite tajta, som jag bromsade med foten liten grann. Men JÄKLAR vad jag körde hund!!!! Jag kan inte uttrycka det på annat sätt. Förut tyckte jag det var riktigt pirrigt och säkerligen för att jag inte kunde hantera släden. Men efter att ha granskat Adam, så fick jag uppenbarelsen: Det är precis som att åka slalom! och det är precis vad jag gjorde idag. För första gången på min släde, KÖRDE JAG HUND och inte bara åkte med. Och det var SÅÅ ROLIGT!

Så jag säger bara:  SE UPP KRÅKFÖTTER! för här kommer vi! :-)


Adam körde ett fyrspann först, men sen stod ett 8-spann på tur. Modigt, tycker jag....

1 Anneli skriven

Jag får ståpäls av dina utflykter och framsteg! You go Girl! :-)

2 Therese skriven

Vart kan man få tag i sånadär slädar och ungefär hur mycket kostar dom?



Läs gärna nån av mina bloggar: http://theresen.bloggsida.se eller

http://theresenb.blogg.se

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: