SM - dag 2

Dom gamla rävarna knappar in!

Ja, då var dag två avklarad och jag är rätt glad åt det. I morse mådde jag nästan fysiskt dåligt, jag var så nervös så det var jättesvårt att få ner någon frukost. Inte blev det bättre när Adam ringde en tjugo i tio och sa att jag inte skulle räkna med att dom kom hit, för de fick inte igång bilen. Då blev jag ännu mer nervös och jag gjorde mig klar att åka iväg till Åsele för att hämta släden(tro det eller ej Adam, men jag HADE hjälpt er med starthjälp). Precis när jag gör mig klar att åka ringer lyckligtvis Adam och säger att jag kan stanna på plats, för de har fått igång bilen med hjälp av någon där. Tack och lov!


Vi for ner till start jag och hundarna, strax en timme före vår starttid. Jag var inte överförtjust i att starta ut först. Känns mer mentalt och det är mycket mer taggande att faktiskt ha ett fysiskt spann framför sig, som man vet att man jagar. Med hjälp utav Runa och Sture igen kom vi i god tid ner till start och alla hundar var färdigrastade och allt kändes bra.

Dags för start! Tjooooo, så var vi iväg och vi var taggade. Jag tyckte hundarna gick riktigt bra idag och jag är verkligen nöjd med dom. Pya tog INGEN snö alls och det betyder att vattningen med buljongen fungerar. YES! Idag var det dock liiite kinkigt med att dricka, men det gick.

Idag visste vi banan och jag frös inte lika mycket om händerna då jag hade lite bättre vantar. Jag sprang i backen och det svartnade inte för ögonen, som det gjorde igår(fysiken på mig är väl inte den bästa ska erkännas). Men mest så satt jag ner faktiskt. Inbillar mig att luftmotståndet skall bli mindre... vad vet jag.

Nåväl, i mål kunde jag höra att jag tappat på mellantiden och när de andra kommit in hörde jag att jag halkat ner på en 3e placering. Och bakom mig har jag Marie Israelsson, som körde 44 sek snabbare än jag idag. Hon hade snabbast tid av alla idag, så det blir jäkligt tufft för mig i morgon att försöka hålla min placering. Men vi ska göra vårt bästa! Hur det än går är jag skitnöjd, för de här två dagarna har vi kört jämt med oss själva... (kollar på Draghundsport och siffrorna stämmer inte alls med placeringarna, skumt)

Vi laddar inför i morgon och nu får vi jaga, vilket jag själv tycker är en bättre position för oss. Med lånad släde, fel färg på den också, kör vi vårt race och den här matten ska sparka som en idiot och springa tills jag får blodsmak i munnen. Vi ska göra allt för att hålla oss kvar på pallen!!!



Vi kommer in i mål

 

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: