SM - dag 1

YES!!!!

Jag har redan vunnit!! Varför undrar ni? JO - jag kom i tid till starten!! Det är en jättevinst för mig och jag måste tacka Runa och Sture(Niros uppfödare) så hemskt mycket för hjälpen. Allt blev bara perfekt tack vare er hjälp!!!! Tusen tack!!


Hur gick själva tävlingen idag då? Jo, den gick jättebra och jag är skitnöjd. Tack vare min kycklingbuljong har jag fått Pya att dricka ordentligt och det visade sig fungera alldeles utmärkt ute i spåret. Hon tog snö ett par gånger, men inte mer. Idag har jag vattnat på dom riktigt ordentligt redan och det är kvällsmaten kvar, så jag hoppas alla ska äta med god aptit.

Jag och hundarna i starten. Vi hade startnummer 51. Kanske vårt lyckonummer?

Foto: Sandra Olofsson

Uppställningen
Mina fantastiska "valpar" i led. Jag måste bara säga att de är helt otroliga. Idag överglänste lilla Tióne sin brorsa Haldex, genom att dra på och öka, öka och öka. Helt outstanding liten tjej. Haldex gjorde som alltid ett gott jobb och vi fick t om en omkörning. Vi körde om nummer 50 och Tióne tittade faktiskt lite närmre på den närmsta ledarhunden i det andra spannet när vi körde om, men jag manade bara på dom, så gick dom vidare.

Syskonkärlek

Niro är också skitbra! Han gör ett sånt jäkla bra jobb där bak och det är nästan så man inte ens märker av att han är där. Han jobbar verkligen intensivt och följer gladeligen med de främre hundarna, i vilket tempo de än må gå. Niro har styrka, snabbhet och minst av allt, ett draghuvud som heter duga. Intensiv, skulle jag nog kalla honom.

Och Pya ja, hon är riktigt duktig där bak. Tempot har ökat markant med ungdomarna där fram och hon har inga som helst problem med att haka på i snabbt tempo. Riktigt kul att se! Och verkligen roligt att jag lyckats luska ut hur jag ska få henne att dricka.

Niro och Pya


Banan här i Gafsele var riktigt rolig att köra. Det var lite upp och ner och lite roliga kurvor. På en av dom höll jag på att stå på näsan, men jag lyckades rädda situationen. Det var en sån där grej där jag lyckades 'ramla av' släden, med fötterna alltså, och jag fipplade febrilt med att få på dom på medarna igen. Jag hade tur, för det var nog inte skicklighet :-)

Vi drog på och gjorde vårt bästa och det visade sig när vi kom in i mål för då hörde jag speakern säga att vi kom in på en 1a plats, med 2 sekunder till godo på Frost Hansen.
- Iiiiiii, snacka om nervpirr!


Så jag laddar mentalt nu inför morgondagen. Och hundarna får vila emellan pinkningarna. Med vetskapen om att jag ska låna en släde av Adam och Sandra i morgon känner jag mig rätt lugn. Min släde går inte att köra med mer, förrän jag har fixat staget som är trasigt. Idag hade den tryckt ihop staget ännu mer och det är inte bra för resten av släden, så jag uppskattar verkligen att jag får låna en släde....   Tack på förhand!!!


 Följ resultaten på www.draghundsport.se



1 Sofia/Stalos skriven

Grattis och Lycka till resten av helgen! Tråkigt med släden bara...



/Sofia, Stalos Kennel

3 Helene Moubis skriven

HejA HEja...vi kommer att hålla tummarna för er ..riktigt bra kämpat av er alla..

Härlig tåga..



Från oss alla här i Hammerdal

5 Jennie, Micke & Exxa skriven

Jihooo!! Lycka till! Men hur gick det i Hamra för 2spannet och ditt spann???

2 Annika på IGAIS skriven

WOW!!!!



Så imponerande!

Fortsatt LYCKA TILL!



KRAMAR från Småländska Grushundklubben

4 Wilbert&Brenda skriven

YES!!!

Et stort grattis från oss i Lugnvik,Bräcke.

Lycka till imorgon!!!

Wilbert,Brenda och kids

6 Trude skriven

Skithäftigt!!

Blåhåller tummen!!! :)

Lycka till!!!!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: