Parkerade

SKIT också!

Idag när jag kom hem från jobbet och gick in i hundgården för att testa min nya spade på den hårdpackade snön, hördes det harklingar... näe, riktigt kraftiga hostningar från insidan på ena hundgården.

Hosta! Vi har åkt på kennelhostan för första gången någonsin. Det var Haldex som hostade och medan jag stod och 'högg' snö hörde jag att det även på andra sidan hostades, nämligen lilla Tiwas. Ingen av de andra har hostat än så länge, men det är möjligt att det är en tidsfråga. Alla hundar blir ju inte heller säkert sjuka, så jag hoppas på det bästa, att det bara är de här två som kommer att drabbas. Mitt val är enkelt iallafall. Jag väljer att parkera hundarna tills symptomen är borta. Även de som inte hostar parkerar jag. Jag vill absolut inte riskera hundarnas hälsa på något sätt.

Det känns verkligen jättetråkigt, för det var meningen att vi skulle köra Vindelälvsdraget, men troligtvis får vi tacka nej till den biljetten det här året, och hoppas på en ny nästa år. Jag hoppas istället att hundarna ska bli frisk så vi kan vara med på Fäboddraget. Inte för att vi kan hoppas på en topplacering i sådant fall, men vi kan vara med om vi blivit friska.

1 Viskos och Milous huße och matte skriven

Usch vad tråkigt att höra! Hoppas de blir kuranta fort!

3 l i n a s a n d s t r ö m skriven

Vad gör du då? :D

5 Anneli skriven

Nej vad jobbigt! Dom som lever så tätt, hoppas det bara blir några av dom som drabbas. Skotta på, här har snön börjat krympa ihop, 2:a dagen med plusgrader... :-( Kram

2 Sofia/Stalos skriven

Vad jobbigt med kennelhosta, men du gör rätt som parkerar dom! Och sen är det ju ren tur att det kommer nu, och inte i början av säsongen, dom flesta tävlingar är ju körda nu...

4 Jennie & Exxa skriven

Faan vad trist! Tycker du gör alldeles rätt som låter hundarna vila sig, förhoppningsvis så sprider det sig inte mer. Du får titta på alla dina medaljer som tröst och tänka på att du har fina underbara duktiga hundar! kram

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: