Herr Räv

På väg till Krokom och verkstan igen för att få ny fläkt mötte jag herr Räv som stod vid kanten på vägen. Nyfiken som jag är stannade jag till och han klev ner och satte sig i diket. Han undrade väl vad jag var för en figur och han satt där och tittade på mig. Jag skyndade mig att få upp mobilen och tog första bilden genom en immig ruta, eftersom jag inte har någon värme i bilen. Så den första bilden gjorde jag svartvit, för den blev ju inte så bra.



När jag vevade ner rutan för att försöka få en bild utan vindruta emellan sprang herr Räv dock in i skogen. Jaha, tänkte jag, då var han borta... Men inte! Han sprang bakom en stor sten, vände om och hoppade upp på den, för att sedan sätta sig ned på den, och titta på MIG! Jag undrar egentligen om det var han eller jag som var den som var den intressanta?!? Då fick jag iaf till bilden nedan... Vad synd att jag inte hade systemkameran med mig...




Herr Räv satt där och jag provade att öppna bildörren för att kliva ut och se om jag kunde få en närmre bild, men då tyckte han jag var dryg och hoppade ned bakom stenen och tog några kliv in bakom träden. Så jag lämnade honom ifred och åkte vidare till Krokom istället.

En dag börjar minsann bra, när man får njuta av lite sol och vackert gnistrande snö och sen möta ett sådant vackert djur, som räven verkligen är.

1 malin skriven

Nästan som en Bruno Liljefors tavla! :-D



synd att du inte hade systemkameran!!

3 Ylva Helmersson skriven

Men gud vad sött!! Åhh jag vill också träffa skogens djur mera. Det var längesen jag såg en räv på våra marker, hoppas den inte är skjuten. Jävla jägare. Vi har inga älgar alls i år, de sköt väl av alla förra året. Tycker det är så sorgligt.

2 Ylwa skriven

Vad härligt med snö!!!

4 Ylva Helmersson skriven

Åh vilken lyckost att få träffa Herr Räv på så nära håll!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: