Unos nya familj

En hel vecka har David och Mia från Blekinge varit uppe hos mig och agerat kennelhjälp. Kanske inte vad de hade planerat, men när bilen går sönder, så går det inte alltid enligt planerna. Så det blev en veckas Fjällands-semester för dom och de fick tillfälle att verkligen lära känna mina hundar. Medan jag var på jobbet tog de hand om allt som har med kenneln att göra; Städa hundgårdarna, rasta och pussa på hundarna och ge dom mat. Med andra ord fick de känna på hur det skulle kännas att ha 12 hundar(mina och deras egna tre) att ta hand om, så det var nog en erfarenhet kan jag tänka mig. Idag for de hemåt och det var en tidig avfärd med en lång resa framför sig.

Egentligen kan jag tänka att det nog var någon mening med att bilen deras skulle gå sönder, för det hände något som vi inte alls hade planerat. De blev förtjust i lilla Minas Ithil och det slutade som så att lilla Ithil också följde med dom hem. Så Uno fick med sig syrran och jag hade inte kunnat önska mig ett bättre hem för Ithil än att få bli medlem i familjen Erman. Perfekt!!


David och Mia med sina nya familjemedlemma; Uno & Ithil



Med experthjälp= David, fick jag hjälp med att ta jättefina bilder på valparna. Här presenteras snyggingen UNO först. Vilken stilig kille va?


Shejrix Cirith Ungol,
Uno till vardags




Shejrix Minas Ithil, kommer hädanefter kallas för Ithil



Rapport från Bjälkatorp igår kväll, var att valparna skött sig utmärkt i bilen på vägen hem och att de med nyfikenhet utforskade sitt nya hem. Så här ifrån Fjällandet kan jag inte göra annat än att ge familjen Erman mina varma gratulationer till era nya fina valpar och jättemycket lycka till!! Tack så hemskt mycket för den här veckan och varmt välkomna tillbaka! Jag ser verkligen fram emot att få träffa er alla igen!!
1 Marlene skriven

Oh så fint det löste sig!! Du smög inte runt och skruvade sönder bilen då, med evil plan att de skulle fastna för henne oxå? ;)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: