Fjällands-lördag

Snacka om att jag hade sovmorgon i morse... ända till 10 i 9. Jag kände mig som värsta prinsessan när jag vaknade och det blev lite gos med Panda innan jag klev upp. Söta Panda är som en klocka, för så fort jag slår upp ögonen står hon där över mig, som en förväntansfull liten hundvalp(nåja, hon är en katt faktiskt) som väntar på att matte ska börja klappa och ägna all sin tid till bara henne. Jag gillar verkligen min katt. Faktum är att jag är väldigt förtjust i båda mina katter. Meleia har, efter kastreringen jag gjorde på henne i våras, nu äntligen börjat bli sitt vanliga jag. Fast det märks mycket väl att hon ändå trivs med att vara helt själv, för hon och Panda brukar växlas om att sova utomhus och inte komma in på kvällen när jag ropar. Jag undrar om det är något dom hittat på själva, för att dom ska få mera kvalitétid med mig?? Meleia är iaf jättekelig när Panda är borta och det är verkligen trevligt att få klappa på henne igen med jämna mellanrum. När Panda och hon är hemma båda två är hon dock inte lika kelen, kanske för att det är Panda som kräver sin klapptid. Eller så är Meleia så klok, eller givmild, att hon bara ger den tiden till Panda, jag vet inte.
Som sagt, jag gillar verkligen mina katter ;-)


Idag har dagen bara bestått av att städa inomhus. Jösses vad mycket skit man har som man kan kasta. Städa är verkligen inte min favorit, men men, ibland lär jag ju göra det också. Igår gjorde jag en hel del ärenden på stan innan jag åkte hem från jobbet och man blir ibland förvånad över hur mycket folk det ändå bor i Östersund. Ibland syns de inte alls och sen VIPS! så är hela stan kryllfull med folk och man står t om i kö med bilen på vägen. Värst var det på Lillänge där Coop ligger. Ble! vad folk det var. Jag skyndade mig att åka hem. Väl hemma var det bara att ta tag i gräsklipparen och börja tugga gräset som växt sig till en djungel sen sista gången jag klippte det. Efter det fick jag för mig att jag skulle plocka lite röda bär från vinbärsbusken. Mmm mmm, vad gott. Jag ska frysa dom i påsar och sen göra saft och gelé på dom, tänkte jag. Men det får väl bli nästa gång jag är ledig och har tiden till det. Det är bra att det finns frysboxar.

Nåväl, väl klar med bärplockningen, som ju inte egentligen är någon favorit hos mig, fick jag för mig att städa bilen. Så det var fram med dammsugaren och putsmedel och i ungefär 3 timmar dammsög jag noga, noga bort alla hundhår. NU är bilen fräsch minsann, så det ska bli kul att åka i den nästa gång. Nu ska den bara in på service också, så det är gjort. Har lite fix på den. Nån lampa som inte fungerar, nånting som dunkar å slår nånstans, bromsklossar som skall bytas och den vanliga servicen som skall skrivas in i boken. Det är skönt när det är gjort. Fasikens, man skulle vara ihop med en mekaniker... ;-)


Annars händer det inte så mycket här. Jag lurades och trodde bara Loddie löpte, men helt plötsligt löper Tióne också, så lagom kul nu. Men lika bra att ha det gjort inför träningen... som för övrigt står still efter den där enda dragturen. Det är ju bara för varmt helt enkelt. Trökit! Hundgården är det inte sådär jättemycket kvar att måla på, så snart kan jag bjuda in till besök :-) Vaccineringen är avklarad på hundarna och nu är det bara att vänta på att det skall ha gått 120 dagar, så tar vi våra blodprover och ser om de klarat vaccineringen. Tirith är klar också och även den vanliga vaccineringen med kennelhosta på de stora vovvarna. Så det är bara att köra igång sen. Jag ska väl beställa en ny sele till, till Loddie tänkte jag. En blå träningssele. De röda selarna skall numera bara vara till tävling och inte användas hemma. Vi har även fått hem våra id-brickor som min kompis Annika tillverkar själv, så alla vovvar kan ringa hem om de nu skulle få för sig att ta semester hemifrån. 

Ikväll åker jag bort på min första kräftskiva i Jämtland. Det bär iväg till 'grannen' i Hammerdal, Moonrun's, där det dyker upp en del polarhundsfolk, så det ska bli kul. Med andra ord är det nog bäst att sätta fart och städa klart verandan nu, för jag tänker INTE städa i morgon också... Då är det bara slödag ;-)

Tjingeling och trevlig lördag!!

1 Jennie och Exxa skriven

Såg du agilityfilmen på mig och Exxa?

Ha det underbart ikväll nu! Ät massor! ;) Kram!

2 Marlene skriven

Uj vicken hurtig dag!!! :)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: