Vaggeryd

Här kommer en rapport från utställningen. Det blir bara bilder på mina egna hundar här och när tid finnes skall jag sätta mig ner och göra ett album av alla de hundratals bilderna som fanns på min kamera när dagen var slut.

Men jag vill börja med att säga TACK till alla mina valpköpare! för att ni är så underbara och omtänksamma och hjälpsamma med den här yrhönan, som oftast bara rantar runt som en galning när det är utställning(det känns så iaf).

Ni är alla helt fantastiska!!



Jag hade anmält tre hundar: Niro, Haldex och Tióne. Pya fick inte vara med pga dräktighet, så avelsklass fick vi avstå. Martina hade anmält Quaddie också, så hon ställde henne själv. Alla Shejrix-valpar ur första kullen var anmälda, vilket var otroligt roligt.

Syncro fick gå ut först och fick en sån superkritik, men tyvärr var han hela 3cm för hög, vilket resulterade i en 0:a i pris. Verkligen synd, för han är jättefin och rör sig mycket bra.

Visko och Exxa fick båda två en varsin 2:a. För dagen alldeles för tunna och lite för outvecklade.

Matic fick en 1:a och sen ett CK, men i bästa tik klassen hette det helt plötsligt att hon inte alls det skulle haft ett CK, så det tog dom tillbaka och hon fick ett HP istället. I konkurrensen placerade hon sig på en 3e plats.

Atto fick även hon en 1:a och HP. Hon placerade sig också i konkurrensen, på en 4e plats.


Mina hundar var anmälda i bruksklass.
Nu får de ju gå där, för att vi klarat att få pris i draghundprov 3.

Niro fick en etta och kom på reservplatsen. Inget CK dock.


I bruksklass fick jag hjälp av Mari med Haldex. Tack så jättemycket för all hjälp Mari!! Haldex skötte sig ganska så väl, inte riktigt på hugget, men tillräckligt för att få ställa sig på andra platsen och få ett CK. Haldex kom även på BHKL2 när det var dags för bästa hane. Mycket roligt. Hanen som vann rörde sig fantastiskt bra och vi säger grattis till ägarna Sandra och Adam på kennel Huskylyan.


Martina med Quadra

Martina visade Quaddie i unghundsklassen och tror ni inte att de gick och ställde sig på första platsen!!! Gud vad roligt!! Så det blev ett CK där också och i bästa tik, kliver Quadra till och med upp och ställer sig på 3e platsen.

Jag och Tióne i full fart


Tióne och jag kämpade på. Tióne är lite som sin mamma. Utställning är inte världskul, men hon gör det. Vi kom 2a i bruksklassen och fick ett CK. Och sen gjorde hon en motsvarande Haldex och kliver upp och ställer sig som andra bästa tik. Helt otroligt roligt kändes det!! Stort grattis till Ylwa och Gunne som fick sitt SUCH!



Vi ställde upp i uppfödarklass med tre andra uppfödare. Tufft motstånd av Ylajärvis, Broscheit och Starax. Skulle vi ta det? Tióne - Haldex - Matic - Quadra fick kämpa om att ta hem det, vilket vi också gjorde!!! Sen kan jag bara tacka Ylva Malmberg för att hon skrek på oss när det var final i uppfödarklass... ehm.. noll koll.... Förra året glömde jag att ställa upp där, för hur sjuttsingen ska man komma ihåg finalerna? när man aldrig är där, vanligtvis?? Det är inte så lätt! Men nu hann vi, tack vare Ylwa, så tack Ylwa, för att du hojtar så bra ;-)  Där tog samojederna hem det och vi kom på andra plats.


Den här semestern har varit fylld av både det ena och det andra. Jag har haft jättekul! Mera blogginlägg om Smålandsresan kommer, så småningom...


1 Viskos huße och matte skriven

Nå, tur att du inte skrev "något tunn för dagen", för då vet du ju vad som väntar. :-D

3 Anonym skriven

Ha ha tänk att man ska behöva hojta för att du ska ta dig in i finalringen :) Grattis än en gång till jättefina resultat på dina hundar.

5 Kari Hope skriven

Gratulerer så mye Fia,nå venter vi spent på å høre hvor mange valper det blir!!

2 Sandra och Adam skriven

Grattis till de fina resultaten!

4 Anneli skriven

Tusen gånger snyggare på dig! :) KRAM!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: