God mat & Bra film

Jaha ja... någon Shorttrack, det blev det inte för mig och hundarna. Vädret var kass igår och inte var det nåt bättre i morse. Vi valde att inte åka, då det regnade en stor del av fredagen och snön kändes bara för trist... Ingen av oss hade nån lust att tävla i snömodd och fresta på hundarnas ben och tassar i konkurrens om att hetsa sig först till mållinjen... Så vi avstod - sån tävlingsmänniskor som vi är ;-)

Nåväl. Idag har vi minsann fått god mat och bra film åtminstone. Dagen började med teveslappande och sen var vi ute hos hundarna och släppte alla i omgångar, så de fick springa i rastgården. Här hemma har Pya löpt klart, Tióne har väl kommit över det högsta löpet och Tiwas verkar löpa också. Hon är en riktigt surkärring på hanarna.

Haldex är kung nu och har en hel hundgård för sig själv - finns inte en chans att jag har några hanar ihop när det är löp. Jag vet hur hetsiga alla tre av mina hanar kan vara, så det känns onödigt helt enkelt.

Har börjat fundera och tänka lite på hur jag ska bygga om hundgårdarna nu till sommaren. Att jag ska ha trägolv, ja, det har jag nog bestämt mig för, till 95% iallafall. Men sen vet jag inte riktigt än hur jag vill ha det. Måste fundera lite... Finns lite tid kvar, det är i slutet på juni och två veckor in i juli som jag tagit min semester. Ynka tre veckor bara, men så blir det. Jag har ju redan tagit en massa dagar till när jag tävlade den här säsongen. Det var det värt :-) Nu ska jag gå och knoppa... Zzz-zzzz

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: