seriXone minns tillbaks

Jag har ju haft hund sedan 1995. Nu börjar det bli några år på nacken. Härom helgen tittade jag på gamla videoband. Vid det här laget har de hunnit bli dåliga och kvalitén är inte något vidare. Men de dög gott och väl till att piffa upp minnet på mig. Min första hund, Zacke och våra kompisar. Hans bror Nicco och vännerna, Freja, Pesetas m. m.

Tänk vad kul vi hade på den tiden. Inte för att jag kunde något egentligen, men jag hade så roligt jag kunde. Och det är lätt att ha det väldigt kul när man bara har en hund, eller två. Jag brukade alltid spendera timmar utomhus tillsammans med kompisar som hade syskon till Zacke. Vi gick långa promenader, eller bara satt på byn. Idag blir det inte lika många promenader. Idag har jag hundarna på ett annat sätt än vad jag hade då.

Videobandet jag tittade på visade när jag skulle dra med mina hundar :-) Idag kan jag inte påstå att det var några sträckor direkt. Vi kanske pratar om kilometer. Men vaddå? Det var ju det som våra hundar klarade av... för i ärlighetens namn var de väl mer sällskapshundar är riktiga draghundar. Men jag gjorde mitt bästa. Och TÄNK vad jag hejade på hundarna när de skulle dra(skrattar gott). Det fick jag minsann höra på mitt band. Det var ju heeeela tiden. Idag blir det glada tillrop, när det behövs. Jag försöker låta hundarna jobba i sin egen takt, jag tror de jobbar bäst då.

NU ska iallafall jag och Quaddie och Haldex gå ut och gå en promenad. Vädret känns som en härlig början på höst i luften och jag jobbar em/kväll idag, så nu tänker jag inte sitta inne mer.

1 Viskos husse och matte skriven

Det där med glada tillrop hela tiden känner vi ju igen och vad det gäller sträckorna; utdrag ur senaste dragboksanteckningen: "sträcka: 1.7 km, antal stopp: 4" (stoppen var inte på vårt initiativ dock) ;).

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: