Dagens träning

Idag har vi tränat. Både på det ena och det andra.

Quaddie har tränat på att vara i hundgården - och att vara tyst! Det har inte varit något större problem faktiskt. Jag provade med att gå ut och gå en promenad med henne och Tióne  för att sedan låta dem vara inne och leka och äta ben och så. Det gick hur bra som helst. De lekte som bara den - i soffan!

Sen tänkte jag att jag ska prova med att sätta henne i hundgården tillsammans med Tióne. Visst, det gick i fem minuter, sen hoppade Quaddie över hundgården och var genast ute i rastgården. Varför vara kvar därinne, när man kan ta sig ut? Bild kommer på det i morgon. Jag har beviset. Det är läskigt hur lätt hon gör det. Precis som mamma Pya.

Då fick Quaddie träna på att stå på kojan istället. Det gick hur bra som helst. Hon gnällde några gånger och lånematte Fia kastade vatten på henne några gånger och brölade 'NÄÄÄÄÄÄEEEEEJ' och sen så låg hon helt plötsligt i kojan och sov med huvet ut på struten. Ända tills vi skulle dra på kvällen så pömsade hon sött i kojan.

När jag vattnade dom drack hon så snällt sitt köttvatten. Och när nästan alla hundar var i spannet, förutom hon och Niro, då vrålade hon så duktigt och sa att hon ville också minsann med. I selen arbetade hon som om hon inte gjort något annat. Hon är så duktig. Matte hennes skall vara stolt över den här tjejen!!!

När arbetet var slut var det inga problem för henne att äta upp sin mat. Säkert en liter torrfoder och kött, sammanlagt. Alla hundar äter bra och det är skönt att inte ha någon som mesar med maten. Ja-aa.. allt som allt går det bra. Det enda Quaddie faktiskt gör som jag inte gillar, är att sikta på hundgårdsnätets ovansida, för att mäta avståndet, så hon kan hoppa över och ut. Kul att det har gått i arv *not* Nåväl, hennes arbetsanda och trevliga temperament väger upp. Hon är supertrevlig och i morse vaknade jag upp som en krokig ostbåge, för en liten Quaddie låg i sängen och myste så gott hon kunde. Okej, i natt sover hon i buren faktiskt(lite för att Meleia skall slippa vara instängd i ett rum också, jag är ju rädd om knoddisarna).
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: