3hjuls debut i Fjällandet


Wihoo! 3hjulingen har haft sin debut idag. Och med en ny och fin cykeldator som jag monterade dit idag, kunde vi se hur långt vi körde, hur lång tid det tog och medelhastighet och maxfart. Det är såå kul att köra 3hjulingen. I love it!

Det blev en Haldex och mamma Pya i led och en Quaddie bakom. Här är resultaten;

Längd: 8.99km - Tid 32:39 min  -  Medelhastighet: 16.72 -  Maxhastighet: 28,7

När jag kom hem och skulle skriva i boken såg jag att det var 7+ grader, så det är möjligt att det var varmare när vi var ut. Haldexen är otrolig och driver på mycket bra. Han är väldigt okomplicerad. Quaddie blev lite trött på hemvägen, men jobbade jättebra ändå. På väg bortåt såg vi en fyrhjulingen mitt i skogen, säkert nån som plockade bär eller svamp.




Väl hemma fick Quaddie ett tokspatt och sprang omkring, alldeles själv, i hundgården. Till slut satte hon sig och funderade lite. Hon är en sådan vacker tjej och så trevlig att ha att göra med och förmodligen kommer jag att gråta, den dagen hon ska fara hem till Öland igen.

Och förresten, Quaddies matte har redan fått sin lilla bebis, en pojk.
GRATTIS säger vi i Fjällandet!!


Vyn från ett cykelstyre

Andra gänget som fick komma ut. Det var dom som ylade avundsjukt när jag for iväg med första. Tióne och Niro i led med en kvick liten Tiwas bakom. Här är deras resultat;

Längd: 9km - Tid: 31.55min - Medelhastighet: 17.27 - Maxhastighet: 30.2

Vilket gäng!!
Jag måste faktiskt skryta lite! Jag tycker att när så unga hundar visar framfötterna så är de helt klart värda lite skryt. Tióne visar självklara ledaregenskaper. Hon håller bra fart och kunde t om knuffa store Niro åt sidan, så det blev högerkanten, som matte ville. Fast även Niro visar att han håller bra standard och första vänstersvängen vi gjorde var så klockren, så jag hade bara ett stort leende på läpparna. Men Tióne är outstanding och jag tror verkligen att hon kommer slå Pya med hästlängder med tiden. Det här gänget var snabbare än det första, men det är klart, här var det två vuxna, som varit med ett tag.

Kontakt med föraren! YES! Sånt här vill jag se. Det finns en hund som aldrig nånsin tittar på mig, Tiwas. Men sen är hon ingen ledarhund. Är hon i fronten, ja-aa, vimsigare hund får man leta efter. Men hon har ett fantastiskt arbetshumör och trots att hon är liten, hinner hon med och jobbar alltid mycket bra. Mycket kul idag att se att Tióne och Niro passar bra ihop där fram. Trots att Tióne luktar hemskt gott(Silve tjuter ute i hundgården och vaktar sidan mot Tiónes gård med sitt liv) klarar Niro att jobba som han ska. Men det är väl det som är bra arbetshuvud. 


Även gamla gubbar kan!
Eftersom gubben Silve inte fick vara med och dra 3hjuling, fick han springa träningsrundan med mig idag. Träningen är i full gång, då jag, Mari och Joakim(som har Prisma) ska vara med i stafetten i Kosta. Så jag som normalt sett inte springer, lär ju träna upp mig lite. Jag vill ju inte svika laget. Gubben Silve travade så fint på bortåtvägen. Varför dra om man inte måste? Yep, vi kom till rondellen och det var som att trycka på en lysknapp, för när vi vände och sprang hemåt igen, ja, då DROG HAN SOM EN BLÅDÅRE och värre blev det när han hörde hundarna yla. Hemma är det ju löptikar! Då måste man ju skynda sig. Det slutade med att jag fick springa för livet(ja, det kändes så åtminstone). Men vår sammanlagda tid blev iallafall 15.27min. Och då tror jag att sträckan är 2.4km. Ja, ja vet.. det är inte bra, men det kommer, oroa sig inte. Jag ska inte vara den som skämmer ut laget.... Tyvärr lurade det inte någon fotograf i buskarna, så jag har dessvärre ingen paparazzi-bild på mig och Silve när vi springer.

1 Annika på IGAIS skriven

Jojjomen!



Nog har ni fått er träningsvägar som heter duga!

Nästan helt bilfria, för det mesta, dessutom.

Inte utan att man kan bli lite avis...



Passa på och NJUUUUUT!



Trehjulingshälsningar

från Småland också.

2 Anneli skriven

Det är så härligt att läsa om era träningar - äntligen kan du köra hund så som du alltid drömt om-och snart kommer snön!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: