Zleeepy Eye

Oj, jag är så trött idag. Jag gick upp tidigt idag för att lämna in bilen på verkstad för lackning av kofångaren. Det var ju ett tag sedan som jag fick ett samtal från en kille som hade rammat min bil när han skulle backa med en båtkärra. Uppenbarligen trodde han att den var mycket  mindre än den i själva verket var, vilket resulterade i ett antal hundra repor på min kofångare. Så idag fick jag en lånebil från Hertz, en ny och fin Volvo V50. Jag får väl ha den till onsdag eller torsdag, då det är meningen att min bil skall vara klar.


GÅRDAGEN

Jag packade in alla hundarna i släpet för att fara till Duved och det lilla personliga företaget SUNDPRO! Quaddie fullkomligt flög in i sin lilla boxplats och det är roligt att se att hon är så glad i att vara med oss andra. Vi for först hem till Malin Svensson för att hämta upp henne och sonen Loke. Trevligt med sällskap :-)   Väl hos Sundpro fick vi ett trevligt bemötande av Iris, som provade ut selar på mina hundar, måttade och skrev ner om hon skulle sy selen kortare eller ta upp i halsen och sen skrev hon ner vilka färgmarkörer jag skulle ha på selarna, så jag vet vilken sele som ska vara till vilken hund. Ett smart sätt att slippa skriva på selarna.

Alla hundar skötte sig suveränt, ja, alla förutom Silve som trånar efter Tiwas och han är fullkomligt stört omöjlig just nu. Såå jobbig han är vid löp. Silve fick ingen ny sele, han ska inte tävla. Men han var duktig att hoppa upp på släpet, på det lilla utrymme som fanns där.
Vilken larvpotta. Tiwas var i säkert förvar i boxen och det var det enda sättet för honom att vara henne nära. Jösses!
 
Hundarna som ska tävla har nu selar som är på väg att skräddarsys, för vi vill vara snygga i spåret och ha selar som sitter som ett smäck. Först kommer barmarksselarna nu i slutet på oktober, sen kommer våra snöselar i slutet på december, lagom till innan tävlingarna. Nu är det bara matte kvar som ska införskaffa sig lite matchande kläder.
1 Martina skriven

Gud vad snygga ni ska bli!!!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: